Világszerte zuhant a vezetők bizalma

58 ezer felsővezető véleményét mérték fel globálisan. A legjobban az Egyesült Államokban és Kínában esett a bizalmi mutató. Hirtelen megugrott az influenszerek szerepe.

Összeomlott a globális üzleti élet vezetőinek bizalma 2019-ben a független PR-ügynökségeket tömörítő The Worldcom Public Relations Group (Worldcom) második Worldcom Confidence Index (CI) felmérése szerint. Ezen felsővezetők bizalma átlagban 20 százalék feletti mértékben zuhant. A legnagyobb esést az Egyesült Államokban (51%) és Kínában (21%) mérték. Japán a trend ellen ment, és a bizalmi index utolsó helyéről egy 74 százalékos javulással az elsőre ugrott.

A nagy fokú globális bizonytalanság, amihez hozzátartoznak az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háborúról szóló hírek, nem csökkentették az üzleti vezetők félelmeit, és a kutatásunk azt mutatja, a globális kereskedelmi megállapodások és a védővámok is megrengetik a bizalmat. A legutóbbi, 2018-as Confidence Index óta a vezetők szembe találták magukat a Brexittel, a hong kongi tüntetésekkel, a globális felmelegedés felerősödésével, éhínséggel és olyan járványok újbóli megjelenésével, mint amilyen a kanyaró. Ezen tényezők együttese segíthet megmagyarázni a bizalmi szintek ilyen drasztikus visszaesését az elmúlt egy évben” – jelezte Roger Hurni, a Worldcom Public Relations Group elnöke.
A Worldcom a felméréshez idén együttműködött az Advanced Symbolics Inc. vállalattal, amely mesterséges intelligencia segítségével követi és értelmezi a nyilvánosan elérhető közösségi médiatartalmakat. Az idei jelentés mintegy 60 ezer üzleti vezetőtől származó adatot dolgozott fel, hogy megmutassa, hogyan változott a véleményük és a szándékuk az idő folyamán.

Bejöttek az influenszerek

Míg 2018-ban a vállalatvezetők leginkább a vásárlók elérése miatt aggódtak, addig a 2019-es kutatás válaszadói az influenszereket tartották a legfontosabbnak, akiknek 160 százalékkal nőtt a fontosságuk 2018 és 2019 között, csak utánuk következtek a vásárlók és a munkavállalók. Ugyanakkor a vezérigazgatók bizalma igen alacsony azzal kapcsolatban, hogy sikerül-e elérni az influenszereket. A vezetők jobban bíznak abban, hogy képesek elérni a részvényeseket, a vásárlókat, a beszállítókat vagy akár a kormányzati tisztviselőket.

(Fotó: depositphotos.com)

 

Nagy figyelmet kap a továbbképzés az alkalmazottak eléréséért és megtartásáért folytatott harcban

A meglévő alkalmazottak megtartása egy másik fontos ügy a vállalatvezetők számára. A vezetők önbizalma igen alacsony; nem bíznak abban, hogy képesek megtartani a tehetségeket. Ez csak egyike azon öt, alkalmazottakkal kapcsolatos témáknak, amelyek a hat globálisan leggyakrabban felmerülő ügyek közé tartoznak. A gazdasági bevándorlás világszerte aggodalmat vált ki, különösen az Egyesült Államokban, amely a legalacsonyabb Confidence Index pontszámot érte el. A vezetők által leggyakrabban felvetett téma az alkalmazottak tovább- és átképzése. Az Egyesült Királyság kapta a legalacsonyabb, míg Japán a legmagasabb pontszámot ezen a téren. A képességek fejlesztése a sok közül csupán az egyik olyan terület, amit a vezetők próbálnak feltérképezni az alkalmazottak hűségének és aktivitásának megtartása érdekében.

„Akárcsak az elmúlt évben, a legnagyobb tehetségek megtartása okoz igazán álmatlan éjszakákat a vezetők számára. Idén azonban fontos az is, hogy az alkalmazottak megfelelő képességekkel rendelkezzenek egy folyamatosan fejlődő, dinamikus munkakörnyezetben” – tette hozzá Hurni.
A Worldcom Confidence Index 23 különböző témára és 6 közönségre lebontva emel ki különböző aggályokat. A10 legfontosabb megállapítás:
  1. A bizalmi szintek összeomlottak: 21 százalékos esés. Az Egyesült Államok zuhant a legnagyobbat (51%), míg Japán szárnyalt a legjobban.
  1. Az influenszerek lettek az első számú célközönség a vezetők számára, de elérésük iránt a második legalacsonyabb a Confidence Index.
  2. Az alkalmazottakkal kapcsolatos témák szerepelnek a vezetői napirend élén:
  • A tovább- és átképzés a leggyakrabban felmerülő téma
  • A 6 top téma közül 5 alkalmazottakkal kapcsolatos
  • Az alkalmazottakhoz kapcsolódó Worldcom Confidence Index pontszám a legalacsonyabb az összes közül
  1. A vezetőknek aggályaik vannak a vállalati imidzzsel, a márkahírnévvel kapcsolatban és kételkednek azon képességükben, hogy válság esetén védelmet tudjanak biztosítani.
  2. A globális kereskedelmi egyezmények és a védővámok aláássák a bizalmat.
  3. Csökken, különösen az Egyesült Államokban a vásárlók igényeinek kielégítését szolgáló képesség iránti bizalom, de továbbra is magasabb, mint egyéb üzleti témákban.
  4. A globális Worldcom Confidence Index pontszámok jól mutatják, hogy a mindannyiunkat érintő ügyek, mint például a globális felmelegedés, nagyon eltérő reakciókat váltanak ki a vezetőkből.
  5. A kormányzatokra és a törvényalkotókra sokkal nagyobb figyelem irányul, és a velük kapcsolatos változások aggályokat szülnek.
  6. Határozott hozzáállásbeli különbség tapasztalható a politikai vezetők közösségi médiában történő kommunikációjának hatásával kapcsolatban.
  7. A kiberbűnözés miatt már nincsen globális félelem, de komoly problémát jelent a dél-amerikai vezetők számára.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo