Az ügyben a brit polgári repülési hatóság vizsgálatot indított. Ennek nyomán kiderült, hogy a szándékos szétültetésben „piacvezető” a Ryanair, de hírek szerint az Emirates és a British Airways is benne van. Az easyJet viszont leírta, hogy amíg van hely, másoktól eltérően az ő rendszerük egybe teszi az együtt utazókat, ahogy kell.
A vizsgálat szerint az utasok 46 százaléka negatívan érzett a légitársaság iránt, amikor megtudta, hogy szétültetik, ha nem fizet.
Ugyanakkor a Lufthansa utasai egy nappal indulás előtt automatikusan megkapják okostelefonjukra beszállókártyájukat – anélkül, hogy bármit kellene tenniük az utasfelvételhez. Ez vonatkozik minden Németországon belüli, illetve európai járatra. Ez időt takarít meg, és egyszerűsíti az utazási előkészületeket. Az új szolgáltatás igénybevételéhez az utasoknak Lufthansa-azonosítóval kell rendelkezniük.
Máshova szeretne ülni, vagy törölné az utasfelvételt? Szívesen aktiválná elektronikus poggyászcímkéjét otthonról, vagy elektronikus újságokat töltene le? Ezek a szolgáltatások az automatikus utasfelvétellel együtt is elérhetők.
Ebben az esetben az utasoknak manuálisan kell intézniük a folyamatot. Ha valaki nem kíván élni a szolgáltatással, bármikor inaktiválhatja a lehetőséget utasprofiljában. Azok, akik nem rendelkeznek Lufthansa-azonosítóval vagy Miles & More profillal, a foglalás megerősítésekor kapott hivatkozáson keresztül regisztrálhatnak az automatikus utasfelvételre. A szolgáltatás ebben az esetben csak az adott járatra lesz érvényes.
Az International Air Transport Association (IATA) tavaly „Fast Travel Platinum Award” díjjal jutalmazta a Lufthansa önkiszolgáló megoldásait. Az IATA ezt a díjat azoknak a légitársaságoknak ítéli oda, amelyek legalább 80 százalékos arányban biztosítják utasaiknak az önkiszolgálás lehetőségét az utasfelvétel, a beszállás és a poggyászkiadás területén.
(Jetfly, Lufthansa)