Tovább spórolna az adókon a cégek nagy többsége

Megtizedelnék a vállalatok az adó- és pénzügyi tevékenységekre fordított kiadásaikat – derül ki az EY több mint 1700 cégvezető bevonásával készült globális felméréséből. A döntéshozóknak alapjaiban kell újragondolniuk pénzügyeik kezelését, hogy lépést tartsanak a digitális fejlődéssel és az egyre szorosabban összekapcsolódó nemzetközi adórendszerrel.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre erősebb költségcsökkentési nyomás tapasztalható a vállalati szektorban világszerte – mutat rá az EY nemzetközi kutatása, amelyet az Adó.hu mutatott be. Átlagosan 8,4 százalékkal redukálná az adózási és pénzügyi feladatok ellátásának költségeit a következő két évben a megkérdezettek 94 százaléka. Mindeközben a szabályozói környezet dinamikus változása többletfeladatokat fog jelenteni a jövőben a válaszadók szerint. Ennek következményeként a pénzügyi funkcióknak többet kell majd teljesíteni kevesebb erőforrással.

Teljesen átszervezik pénzügyeiket a cégek

Adózás 2019: bemutatjuk a legfontosabb változásokat
A július huszadikán elfogadott adótörvényekben számos módosítás található, amelyek lényeges pontokon érintik a vállalkozások adózását.
A vállalatok 84 százaléka már tett lépéseket annak érdekében, hogy kiküszöbölje a jelenlegi működési modelljében tapasztalható hiányosságokat az EY tanulmánya szerint. A megkérdezett cégek harmada (35 százalék) a szervezet adó- és pénzügyi feladatainak teljes átszervezése vagy újjáépítése mellett döntött. Ehhez új, digitális platformra, a pénzügyek mellett a technológiához is értő szakemberekre, illetve egy szolgáltató központ kiépítésére vagy a meglévő bővítésére lehet szükség. A feladatok teljes átszervezése biztosítja a legtöbb kontrollt a vállalatnak, de egyben ez a legköltségesebb megoldás is. A helyzetet nehezíti, hogy tízből kilenc válaszadónak komoly kihívást jelent a megfelelő szakértők megtalálása.

„A szervezetek felismerték, hogy változtatás nélkül pénzügyi irányításuk nem tudja sikeresen kezelni az új kihívásokat” – mondta Rencz Botond, az EY vezérigazgatója. „A vezetőknek el kell dönteniük, hogy vállalják-e a folyamatos átalakításokat, vagy lemondva a kontroll egy részéről külső szolgáltatóra bízzák a feladatot” – tette hozzá.

A döntéshozók negyede a második lehetőségben, az adó- és pénzügyi feladatok teljes kiszervezésében gondolkodik. Ebben az esetben az informatikai költségek és a kockázatok a beszállítónál jelentkeznek, azonban jelentős szervezeti átalakításokkal kell számolni, mivel új vezetési és irányítási modellt igényel.

A harmadik opció, amit a kutatásban résztvevő vállalatok 24 százaléka tart megfelelő útnak, az első kettő ötvözete. A vállalatok az egyes feladatokra elsősorban automatizálási vagy robotikai megoldást keresnek, így növelhető a hatékonyság, ugyanakkor csökkennek a ráfordítások is.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo