Új kötelezettség terheli azokat a kereskedőket, akik elektronikus naplóval ellátott kasszákat használnak. Ők megtarthatják pénztárgépeiket az év végéig, de július 1-től havonta egyszer össze kell gyűjteniük a pénztárgép forgalmát tartalmazó elektronikus naplófájlokat, és eljuttatni a NAV-hoz az Ügyfélkapun keresztül. A 3/2013 NGM rendelet értelmében az első beküldés határideje augusztus 10-e.
Szakemberek szerint a rendelet olyan bonyolult eljárást ír elő, amely rendkívül időigényes és a végrehajtáshoz speciális számítástechnikai ismeretek is szükségesek. Mivel minden pénztárgépről külön kell adatot szolgáltatni, ez óriási többletteher a már most is pluszfeladatokat teljesítő kereskedőknek és áruházláncok munkatársai számára. A feladatot nehezíti az is, hogy egy adatcsomag terjedelme legfeljebb 30 MB lehet, ugyanis nem enged több adatot betölteni az ügyfélkapu rendszerébe a NAV- írja az onlinekassza.hu.