A szaktárca azokra a sajtóhírekre reagált, amelyek arról szóltak, hogy járási hivatalok megbírságolják a kereskedőket, ha nem írják ki a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság helyes elérhetőségét az üzletben. 2017. január 1-jén átalakult a fogyasztóvédelmi hatósági intézményrendszer, mind a 197 járási hivatalban elérhető a fogyasztóvédelem, mindenki a lakóhelyéhez legközelebbi hivatalban intézheti fogyasztóvédelmi ügyét, kérhet tanácsot például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben. (Itt olvashat a jogszabály változásáról további részleteket.)
A hatósági intézményrendszer idei átalakítása után az üzlettel rendelkező vállalkozásnak jól láthatóan, olvashatóan kell fel tüntetnie a székhelyének címet, és azt, hogy panasz esetén a cég melyik címén, telefonos vagy akár e-mailes elérhetőségén reklamálhat a vásárló. Ezen felül ki kell írni az üzletben az illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét is, hiszen amennyiben a kereskedő és a vásárló nem tud megegyezni vitás esetben, a békéltető testület tud eljárni egyéni panaszügyekben. (Sok kereskedő egyébként meglehetősen rugalmasan kezeli a szabályokat!)
A szóbeli vagy írásbeli panasz elutasítása esetén a kereskedőnek írásban kell tájékoztatnia a vásárlót arról, hogy további panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Ha a felsorolt tájékoztatási kötelezettségeket nem teljesíti egy cég, bírságot az első ellenőrzés során akkor sem kap a hatóságtól, a kis- és közepes vállalkozások első jogsértése esetén az ellenőrök csak jelzik a hiányosságot a vállalkozásnak.