A mesterséges intelligencia mellőzése = önkéntes lemaradás
„A technológiai innovációk története tele van tanulságokkal: nemcsak azok sikerei bizonyítják a változás erejét, akik időben léptek, hanem azok kudarcai is, akik nem. Emlékezzünk csak a digitális átállásra az elmúlt évtizedekben – azok a vállalkozások, amelyek nem váltottak időben online jelenlétre, sokan hátrányba kerülhetek, elveszítették piacukat, relevanciájukat, sőt sokan közülük végleg bezártak. A mesterséges intelligencia most ugyanezt a fordulópontot jelenti, csakhogy sokkal gyorsabban” – állítja Wolf Gábor.
A kutatás adatai is ezt támasztják alá: az AI-t használó kis- és közepes vállalkozás 42 százaléka tapasztalta, hogy már most hatékonyabb és termelékenyebb lett. Ezen kívül 29 százalékuk számára gyorsabbá és könnyebbé vált a döntéshozatal, míg 21százalék új üzleti lehetőségeket és modelleket fedezett fel az AI segítségével. A mesterséges intelligencia használata a válaszadók 18 százalékánál a költségek csökkentésében, 14 százaléknál pedig a versenyképesség növelésében játszott szerepet. A mesterséges intelligencia további előnye az ügyfélelégedettség javítása: a vállalkozások 10 százaléka szerint az AI segítségével személyre szabott ügyfélélmény pozitív hatással volt az ügyfelek visszajelzéseire.
A AI eszközöket használó kisvállalkozások körében a legnépszerűbbek a szövegírást és tartalomgenerálást segítő eszközök, amelyeket az mesterséges intelligenciát alkalmazók 79 százaléka használ. Az információkeresést és tanulást támogató AI-megoldások a második helyen állnak 59 százalékos aránnyal, míg a fordítási funkciók a harmadik legkedveltebbek (45 százalék). A képgeneráló alkalmazások 42 százalékkal a negyedik helyet foglalják el, míg a hosszú szövegek és jelentések összefoglalására alkalmas AI-eszközök az ötödik leggyakrabban használt kategóriát jelentik 35 százalékos használati aránnyal.