Motiváló a munkahelyi sokszínűség

A hasonló gondolkodású társainkhoz fordulunk tanácsért és elfogadónak tartjuk magukat a társadalmi különbségeket illetően – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) TEDx konferenciáján végzett felmérésből.

Többnyire befogadóak vagyunk az új vélemények iránt – mutat rá a Sok/k/színűség című TEDx-konferencia résztvevői körében végzett felmérés. A közel 150 válaszadó közül csupán minden tizedik véli úgy, hogy zárkózott az eltérő nézetekkel szemben. A résztvevők 60 százaléka alapvetően elfogadónak tartja magát a társadalmi különbségekkel kapcsolatban is.

A megkérdezettek mindössze 15 százaléka éli meg stresszhelyzetként, ha tőle valamilyen szempontból különböző emberrel kell beszélgetnie, többségüket viszont kifejezetten motiválja az ilyen szituáció. A résztvevők mindössze harmada szeret tanácsot kérni olyan emberektől, akiknek a gondolkodása többnyire vagy teljesen eltérő, többségük azonban szívesebben kér segítséget hasonlóan vélekedő társaitól.

Mire jó, ha több cégem van?
Egyre komolyabban zajlik a cégek tömeges halmozása. Számtalan valódi gazdasági oka lehet annak, ha egy vállalkozó úgy dönt, hogy több cég kell üzleti folyamatainak kiszolgálásához. Az összkép ugyanakkor azt sugallja, hogy néha hajlamosak túlzásba esni a vállalkozók.
Sokféle vélemény

A válaszadók 70 százaléka szerint hatékony vagy kifejezetten hatékony, ha sok nagyon különböző egyéniség dolgozik egy helyen, 30 százaléka viszont inkább problémásnak tartja a munkahelyi sokféleséget. A szervezők azt is felmérték, hogy milyen érzéssel tölti el a résztvevőket, ha olyan munkahelyen kezdenek dolgozni, ahol különböző hátterű, nemű, korú, vallású kollégák dolgoznak együtt. Közel harmaduk bizonyos fokig tartana egy ilyen helyzettől, 63 százalékuk azonban érdeklődéssel várná a munkakezdést egy ilyen környezetben. A válaszadók többsége egyáltalán nem, vagy csak minimálisan tartja stresszesnek, ha sok lehetőség közül kell választania, 40 százalékukat azonban nyugtalanítják az ilyen döntési helyzetek.

„Hiszünk abban, hogy a sokféleség az egyéni-társadalmi fejlődés és az innováció motorja, de azt is látjuk, hogy a túl sok vélemény és lehetőség nyomasztólag is hathat” – mondta Gyürky Júlia, a Budapesti Metropolitan Egyetem marketing és kommunikációs igazgatója. „TEDx konferenciánk célja az volt, hogy a résztvevők nyitottabbá és elfogadóbbá váljanak a különböző gondolkodásmódok iránt és új nézőpontokat mutassunk számukra. Éppen ezért büszkék vagyunk rá, hogy felmérésünk eredményei ilyen pozitív képet mutatnak a magyarok gondolkodásáról.”

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo