"Már pár órával a bejelentés után elkezdtek csörögni a telefonok, és az intenzív érdeklődés azóta sem változott. A céges szerződéskötések már 2021 és 2022 első félévét összehasonlítva is közel 100 százalékos növekedést mutattak, ami most még tovább növekedett" – számolt be Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója.A cégautó adó növelése után a hatósági áras üzemanyagár megszüntetése idén már a második olyan extra teher a cégvezetők számára, ami elgondolkodásra készteti őket annak kapcsán, hogy a saját cégautó vagy kulcsosautó flotta fenntartása helyett elmozduljanak az anyagilag jóval racionálisabb megoldások irányába.
Azok a kis-, közepes, vagy nagyvállalkozások, amelyek nem akarnak (vagy tudnak) lemondani az autóhasználatról, most a hagyományos cégautó forma helyett más lehetőségeket is számba vesznek – nagy részük pedig a közösségi autóbérlők költségként elszámolható szolgáltatása felé veszi az irányt. (Ilyen előremutató és progresszív szereplője a piacnak a Raiffeisen Bank és a Wolt is.) A carsharing így többé nem csak az urbánus fiatalok, valamint a fenntartható és élhető környezet ügyét fontosnak tartók körében divatos, de úgy tűnik, a cégvezetők és gazdasági döntéshozók körében is népszerű, akik ráadásul nem csak cégautó helyett használják, de adómentes, béren kívüli juttatásként is szeretik ezt a lehetőséget a munkatársaik számára biztosítani – úgy, hogy közben náluk nem keletkezik adó- és járulékteher, a munkavállalónál pedig nem lesznek extra költségek (pl. üzemanyag, parkolás).
"A cégvezetők mellett a magánemberek is szívesen választják a carsharing szolgáltatást, ugyanis azok számára, akik éves szinten 7500 kilométernél kevesebbet közlekednek gépjárművel, a jelenlegi üzemanyagárak mellett számukra is egészen biztosan a carsharing használata a legkifizetődőbb" – tette még hozzá a vállalat vezetője.