Képzés a jövő vállalkozóinak

Valós üzleti környezetben, valódi projekteken dolgoznak azok a hallgatók, akik a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) Team Business szakirányán tanulnak. A finn Team Academy oktatási modell alapján meghonosított képzés során megszerezhetik azokat a készségeket, amelyek elindíthatják őket a sikeres vállalkozóvá válás útján.

Kép:flickr

A ’90-es évek Finnországából eredő, világszerte elterjedt „learning by doing” módszer sajátossága, hogy a hallgatók rendhagyó módszerekkel, a gyakorlati életben sajátítják el a vállalkozói készségeket. A hallgatók csoportjai eseti vagy folyamatos együttműködési megállapodásokat kötnek a munkájukra igényt tartó vállalatokkal, így nem elméleti síkon modellezik, hanem a projekteken dolgozva valós üzleti környezetben tapasztalják meg mindazt, ami a diploma megszerzése után vár rájuk. A hallgatók a tudást nem a magyar oktatásra hagyományosan jellemző „frontális” módszerekkel szerzik meg, hanem az együtt végzett csapatmunka során, amelyben úgynevezett team coach-ok támogatják őket.

A készség számít
A cégek számára sokszor nem is konkrét képzettség a lényeg, hanem az, hogy a kolléga magas szinten végezze el a rá bízott feladatot, akár tud papírt mutatni erről, akár nem. Jó példa erre, hogy a nyelvtudást sok cég már nem a vizsgabizonyítványok bekérésével, hanem inkább egy idegen nyelvű elbeszélgetéssel ellenőrzi – így egyértelműen kiderül, hogy évtizedekkel korábban szerzett vizsgáról és inaktív tudásról van szó, vagy valódi, a mindennapi munkában eredményesen használható készségről. Sokat számít a munkaadók számára a kreativitás megléte is - erről itt olvashat bővebben.
A képzési módszert Budapesten első alkalommal a BGF Pénzügyi és Számviteli Karán honosították meg.  Dr. Heidrich Balázs, a Kar dékánja szerint a módszer segít,hogy gyakorlatorientált, a munkaerőpiac elvárásainak megfelelő képzéseket nyújtson egy intézmény, amely növeli hallgatóink elhelyezkedési esélyeit, karrierépítési lehetőségeiket.

Egyetért a gyakorlatorientált képzéssel Vass László, a BKF rektora is, aki egy korábbi sajtóbeszélgetésen azt hangsúlyozta: a munkaerő-piaci visszajelzések itthon is azt mutatják, hogy a tárgyi és gyakorlati tudás mellett bizonyos készségek megléte elengedhetetlen a sikeres munkavállaláshoz. A magyar felsőoktatásnak is el kell mozdulnia ebbe az irányba, hogy olyan pályakezdő fiatalokat indítson útjukra, akik minden téren meg tudnak felelni a munkaerőpiac kihívásainak.

A hallgatók a képzés első félévében számos izgalmas projekten dolgozhattak: segédkeztek egy marketing- és reklámügynökség rendezvényeinek megszervezésében és lebonyolításában; kézikönyvet készítettek a legismertebb levelezőprogram használatához; honlapot szerkesztettek és üzemeltettek stb. A képzési módszer rendhagyó abban a tekintetben is, hogy a hallgatók munkájukért valós bevételeket könyvelhetnek el: áraikat versenyképességre törekedve a piachoz igazítják.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo