Jön a Black Friday – hogyan lehet elkerülni a webshop katasztrófát?

A járvány elleni védekezést segítő friss korlátozások miatt az év végi vásárlási szezonban ismét robbanásszerűen bővülhet itthon az e-kereskedelmi forgalom.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A friss felmérések szerint a magyarok 37 százaléka idén legalább ugyanannyit tervez online vásárolni az Black Friday-hez kapcsolódó akciódömpingben, mint tavaly, 32 százalékuk pedig még többet fog költeni. Az igazi különbség a fogyasztók hozzáállásában mutatkozik: többségük előre csekkolja a webshopokat, összehasonlítja az árakat és a megbízhatóság mellett a különleges vásárlói élményeket keresi.

2019-ben közel 7,4 milliárd dollárt költöttek el a fogyasztók a Black Friday-mánia hazájában, az Egyesült Államokban, de itthon is számos rekord született: az egyik legnagyobb online kereskedelmi lánc mintegy 1,8 milliárd forintos forgalmat realizált az akció első két órájában. Úgy tűnik, a világjárvány sem vethet véget a globális őrületnek, egyes előrejelzések akár 25 százalékkal nagyobb költést jósolnak az idei szezonra. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem lesz rendhagyó a 2020-as „koronás” Fekete Péntek, hiszen minden eddiginél nagyobb rohamra készülnek az online vásárlók, akik pontosan olyan „kiszolgálást” várnak el a digitális térben is, mint az üzletekben. Magyarországon az elmúlt években mérsékelten nőtt a webes vásárlási kedv, azonban a pandémia ebben is gyökeres változást hozott: a hazai lakosok 35 százaléka saját elmondása szerint még soha nem költött annyit az interneten, mint ebben az időszakban – így fordulunk rá az idei Fekete Péntekre.

Forrás: Pixabay

A vásárlók tudatosan készülnek a nagy napra

Habár a Black Friday az egynapos akciódömpingből mára az egész ünnepi kereskedelmi szezont meghatározó jelenséggé nőtte ki magát, a fenti számok is rámutatnak, hogy a webshopok iszonyatos nyomásnak vannak kitéve a legforgalmasabb időszakokban. Ez minden kereskedő álma, ugyanakkor könnyen rémálom lehet belőle: ha összeomlik a szerver, túl lassú a weboldal vagy akadozik a mobilos vásárlás, a bevételek helyett a panaszokat számolgathatjuk. A magyarok egyre tudatosabbak a vásárlói döntéseik kapcsán: jóelőre tájékozódnak az árakról és a kedvezményekről, közel harmaduk pedig akár fél évet is vár a Fekete Péntekre, ha úgy látja, hogy megéri. A céges webshopod felkészült a rohamra? A Stylers Group szakértői összegyűjtöttek néhány „üzletmentő” tippet és trükköt:

Teszt a lelke mindennek

A kedvezményes napok kiélezett küzdelmében fontos szerepet játszik a fogyasztói döntésekben az oldalbetöltés gyorsasága, valamint a stabil és akadálymentes vásárlási folyamat. Ha ezeknek az elvárásoknak nem tud megfelelni egy webshop, szinte biztosan elveszíti a vevők egy részét. Érdemes előre stressztesztelni a kapacitásokat és megerősített informatikai támogatással belevágni az ünnepi szezonba. Akár a vásárlókat is be lehet vonni a főpróbába, és egy elő-Black Friday akcióval megbizonyosodni arról, állni fogja-e a sarat az IT-háttér a legnagyobb rohamban.

Mobilra fel, nyomul az Instagram

Átlagosan a vevők fele használ mobileszközöket a vásárláshoz, így ma már gyakorlatilag kötelező a mobilra optimalizált és átlátható webshop felület, ahol kényelmes és gyors minden kattintás. Ezzel együtt a mobilalkalmazások által kínált lehetőségeket is érdemes kihasználni az akciók népszerűsítésére, ezen a területen pedig most az Instagram a csodafegyver – fényképes ajándékkatalógussal, speciális ajánlatokkal érdemes bombázni az érdeklődőket – persze célzottan.

Beszélj róla hazai pályán!

A Fekete Péntekhez kapcsolódó kedvezmények hirdetése döntő fontosságú lehet az óriási zajban, sokan pedig éppen a saját felületeiket nem használják tudatosan erre a célra. Egy látványos és informatív landing page segíti a vásárlókat az előzetes tájékozódásban, főként ha itt is figyelsz a szegmentálásra: kapjanak személyre szabott ajánlatokat a visszatérő vevők, az új látogatókat pedig extra ajándékkal csábítsd vissza az akció napjára!

Az egyszerűség a király

Közhelynek tűnhet, de sok múlhat rajta, ha minél gördülékenyebben vezeted át a vevődet a vásárlási folyamaton, annál többet fog nálad költeni, sőt, a Black Friday is nagyobb eséllyel tér vissza hozzád. A logikus, átlátható lépések mellett az akciós napokon arra is figyelj, hogy az engedmény mértéke, a pontos összegek mindenhol egyértelműen és HELYESEN szerepeljenek, illetve a rendelés leadása előtt, a végső kosárértéknél is tüntesd fel a teljes megtakarítást - a vásárlóid hálásak lesznek!

Egyenesen a célhoz

Minden termékoldalon célszerű olyan opciót kínálni, amely már egy kattintással is egyenesen a megrendeléshez vezet, ezzel lerövidíthető a vásárlói útvonal. Legyen lehetőség a preferált fizetési opció, valamint a bankkártya adatok biztonságos tárolására is, így a később visszatérő vevőknek ezzel már nem kell foglalkozniuk. Soha ne engedd el könnyen az érdeklődőt, aki megrendelés nélkül hagyta el kosarat, kapjon automatikus emailt és további ajánlatokat!

Mindent visz a fenntarthatóság és a vásárlói élmény

A fogyasztói felmérések szerint a legtöbb vásárló a digitális térben is pontosan ugyanolyan kritériumok alapján hozza meg a döntését, mint a való életben, vagyis szeretnének minél valósághűbb benyomást kapni arról, amit megvásárolnak, ha kérdésük van, arra minél gyorsabb választ várnak, és fontos számukra, hogy biztonságos fizetési opciók álljanak a rendelkezésükre. A webshopok számára is kulcsfontosságú tehát a minél magasabb színvonalú vásárlói élmény megteremtése, ehhez pedig a technológia szállíthatja a bombabiztos megoldásokat. Habár az idei év végi szezon már a nyakunkon van, érdemes szétnézni a nemzetközi trendek között, mert a következő években óriási versenyelőny lehet az innovatív fejlesztések alkalmazása a vásárlókért folytatott kiélezett harcban.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo