Ipari beruházások húzzák az építőipart és a turizmust

Még mindig az ipari beruházások és a sportlétesítmények viszik a hátukon a tavaly közel 20 százalékos visszaesést produkáló építőipart. Az uniós forrásból épülő beruházások és a lakossági piac fejlődése is kell az idénre várható 5 százalékos piacbővüléshez – derült ki az Assa Abbloy Hungary közleményéből. Az újlakás-építési beruházások legnagyobb gátja még mindig a munkaerőhiány, ami csak új foglalkoztatottak bevonásával oldható meg, addig viszont marad a kötbérek miatti állandó fenyegetettség.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sportlétesítmények és az azok kiszolgálásához kapcsolódó építmények kialakítása, illetve az ipari beruházások jelenthetik az építőipar legfőbb mozgatórugóit az idei év első felében is. A lakásépítési projektek felgyorsítása és a lakossági piac bővítése adhatja az építőipari bővülés nagy részét 2017-ben, ehhez azonban a munkaerőpiac beszűkülése miatt új munkaerő bevonására lenne szükség – derült ki a biztonságizár- és ajtóforgalmazó Assa Abloy Hungary közleményéből.

Kép: SXC

Kötbérek elől menekülnek a kivitelezők

Továbbra is a szakemberek hiánya jelenti a legnagyobb problémát a kivitelezők számára, ami időről időre a beütemezett határidők csúszását hozza magával a beruházásokban. Az ebből adódó kötbérek komoly fenyegetést jelentenek számukra, ezért egyre többen választják a biztos utat. „Az elmúlt 2-3 évben sokat tisztult a piac, a versenyben maradók óvatosabbak lettek. Jól látszik, hogy a kivitelezők egyre jobban megbecsülik mind a velük dolgozó szakembereket, mind a beszállítói partnereket, ritkábban vágnak bele komoly váltásba, ami azt is magával hozta, hogy kevésbé árérzékeny most a piac, mint a válság idején” – magyarázta Ónody Csaba, az Assa Abbloy Hungary ügyvezetője.

Az ipari beruházásokkal együtt pörög a turizmus

Az építőipari volumen jó része tavaly is a nagyobb ipari létesítmények építéséből eredt, melyek többsége a nagyobb megyeszékhelyeken és vidéki városokban valósult meg, többek között Szeged, Pécs, Győr és Kecskemét környékén. „Megfigyelhető, hogy az ilyen beruházásokat követően nagyon hamar megindulnak a vendéglátó-ipari és turisztikai fejlesztések is a környéken, ami komoly előnyt jelent az adott térségnek” – emelte ki Ónody Csaba. A leggyakoribb ezeken a helyeken, hogy 20-50 szobás apartmanok és kisebb hotelek épülnek a fellendülő vendégforgalom kiszolgálására, a nagy szállodai beruházások viszont továbbra is a fővárosra koncentrálódnak.

100 emberből 20 marad a faiparban
A szakképzett munkaerő hiánya évtizedes probléma a fa- és bútoripar területén, és mára égetővé vált. A bútorgyártásban mindig is lesz olyan, nagy szaktudást igénylő munkafolyamat, amelyet nem lehet automatizálni, vagyis amely csak hagyományos manufakturális módszerrel, kézi munkával oldható meg.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo