Így regisztráld vállalkozásod a Google Térképre ingyenesen

Egy vállalkozás Google Térképre történő regisztrációjával megjelenik a helyi keresést célzó találati listákban, lehetővé téve, hogy az érdeklődők akár azonnali útvonal tervezéssel eljuthassanak a céghez. Cikkünkben a Google My Business regisztrációt mutatjuk be.

A Google 2019-es statisztikái szerint a keresések 46%-a helyi információkra történik. A helyi információ azt jelenti, hogy aktuális tartózkodási helyünk közelében található üzletet, terméket vagy szolgáltatást keresünk.

Azoknál a kereséseknél, ahol a Google szerint vélhetően helyi információk után érdeklődünk, a találatok között feltűnik a Google Térkép, megjelölve a keresési feltételeinknek megfelelő találatokat, ahonnan aztán akár útvonalat is tervezhetünk a kiszemelt helyhez.

A Usernet blogjának bejegyzésében azt mutatjuk be, hogyan lehet egy vállalkozást a Google Térképen regisztrálni.

Google My Business (GMB) a neve annak az ingyenes szolgáltatásnak, amely lehetőséget biztosít a vállalkozások számára, hogy felkerüljenek a Google Maps-re és ezzel a helyi keresések során is megjelenjenek a találati listákban. A Google My Business ezen felül felületet biztosít ahhoz, hogy a vállalkozás nevét, nyitvatartását, fotóit valamint ügyfél véleményeit is a megjelenítsük.

Mi alapján dönti el a Google, hogy egy adott keresésre megjeleníti-e vállalkozásom a térképen?

Alapvetően három szempont alapján dönti el a Google, hogy egy keresésnél kik jelennek meg a térképes találatok között:

Relevancia – a cégadatok illetve a weboldalon található információk mennyire relevánsak a keresett kifejezéssel

Távolság – a cég milyen távolságra van a keresés helyétől. (A Google-nak nincs szüksége GPS-re ahhoz, hogy akár egy irodai asztali gépnek is viszonylag pontosan meghatározza a tartózkodási helyét.)

Ismertség – a Google több különböző forrásból származó értékelést (Google Cégem, Facebook, Tripadvisor … stb.) használ fel a cég ismertségének meghatározásához

Hogyan tudok a Google My Business-be regisztrálni?

  1. Első körben rá kell keresni a cégre és megnézni, hogy nincs-e GMB regisztrációja. Ha van és nincs a kezelése saját tulajdonban, akkor ezen a címen https://support.google.com/business/answer/2911778 pontosan leírják, hogyan lehet kezdeményezni a szerkesztés átvételét.
  2. Ha a vállalkozás még nem rendelkezik GMB regisztrációval, akkor ezen a címen https://www.google.com/business a jobb felső sarokban be kell lépni egy Google Fiók (Google Account) használatával.
  3. A belépés után a Google a vállalkozás neve után érdeklődik. Ha a név még nem létezik a Google rendszerében, akkor a regisztrációs folyamat végig visz a legfontosabb információk megadásán.
  4. Ezt követően az alábbi képen látható felületen van lehetőség a korábban megadott adatok módosítására, illetve frissítésére.
Tippek a Google My Business profil optimalizálásához

A Google Posts olyan mini hirdetések vagy mini bejegyzések, amelyek megjelennek a cégadatok alatt. Segítségükkel eseményekre, akciókra, blog bejegyzésekre, új termékekre hívhatjuk fel a figyelmet. Célszerű rendszeresen feltenni valami újdonságot ide.

A bal oldali menü Messaging segítségével az érdeklődők text üzenetet küldhetnek egy itt megadott telefonszámra. Ez a szolgáltatás egyelőre csak a mobil web használók számára érhető el, de mindenképpen hasznos.

A statisztikák szerint a Google My Business profilba feltöltött képeket a látogatók nagy százaléka megnézi. Éppen ezért érdemes olyan képekkel feltölteni, amely a cégről, a helyszínről, az irodáról szolgáltat információkat.

A látogatók 97%-a olvassa el az értékeléseket, mikor egy cég szolgáltatásai vagy termékei iránt érdeklődik. A pozitív értékelések a látogatók 73%-nak segít az elköteleződés kiépítésében. Az értékelésekben rejlő potenciál kihasználásához javasolt a friss ügyfeleket megkérni arra, hogy írjanak pár soros szöveges véleményt a cégről, mert ezt a látogatók nagyra értékelik majd.

A cég bemutatkozó információk megfelelő kitöltéséhez érdemes elolvasni a Google erről szóló leírását: https://support.google.com/business/answer/3039617?hl=en#description

Ha hiányzik a leírás, akkor mindenképpen érdemes pótolni. Maximum 750 karakterből állhat a leírás, amelynek első 250 karaktere fog megjelenni az adatlapon.

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo