Így reagált az európai országok munkaerőpiaca a járványra

Egy friss kutatás arra kereste a választ, hogy a COVID-19 milyen rendszerszintű változásokat hozhat a magas színvonalú pénzügyi-, számviteli- és bérszámfejtési szolgáltatásokat igénylő multinacionális vállalatok elvárásaiban.

A Process Solutions számviteli szolgáltató szakértői egyetértenek abban, hogy a koronavírus által előidézett váratlan és hirtelen változások kezdeti negatív hatásai mellett hosszú távon pozitív hatásokkal is számolhatnak a számviteli és bérszámfejtési szolgáltatásokat igénylő vállalatok. A home office és a rugalmas munkaidő, vagy bármely környezeti körülmény megváltozhat, azonban a COVID-19 válság rámutat, hogy egy valami van, ami minden megváltozó körülmény esetében elvárás lesz az ügyfelek részéről, ez pedig az üzletmenet folytonosságának biztosítása. A számviteli- és bérszámfejtési szolgáltatásokat igénylő vállalatok, – legyenek akár helyi KKV-k, vagy multinacionális ügyfelek – azt várják partnereiktől, hogy garantálják számukra az üzletmenet folytonosságát.

A digitalizáció nem ismer határokat

A COVID-19 járvány nagyon rövid idő alatt változtatta meg a működési és üzleti környezetet, beleértve a távoli munkát és a digitális csatornákra történő nagy léptékű váltást. Olyan szolgáltatók tudtak erre gyorsan és eredményesen reagálni, akik már a járvány előtt is főként online-csatornákat használtak, mobil informatikai eszközökkel rendelkeztek, és megfeleltek a távoli elérés által megkövetelt szigorú IT- és adatbiztonsági elvárásoknak. A váltást segíthették az olyan megoldások, mint például a felhő-technológia vagy a fejlett videókonferencia felületek rugalmassága és testreszabhatósága. Ennek eredményeképpen a felhasználói oldal még fejlettebb és megbízhatóbb szolgáltatásokat tud igénybe venni, így a technológiai oldal többé nem jelent szűk keresztmetszetet az igények kiszolgálásában.

A számviteli feladatok kiszervezése a jelenlegi helyzetben egyre fontosabbá válhat

Míg sok vállalkozás küzd az önfenntartás kihívásával és a válság a BPO szektorra is hatással volt, a változások a kiszervezések bővülését is hozhatják.

Az ügyfelek rugalmasságot várnak a szolgáltatóktól. Ha kevesebb a munka, kevesebbet akarnak fizetni, ugyanakkor elvárás, hogy továbbra is egy tökéletesen felkészült szakember készítse el a könyvelést. Ha több a munka, akkor sem feltétlenül akarják bővíteni az alkalmazotti létszámot.

A lehetőségek egyrészt abból adódnak, hogy a korábban kiszervezésben nem gondolkozó cégek technológiailag alkalmassá és ezáltal nyitottabbá váltak a modern szolgáltatásokban való együttműködésre.

Ennél erősebb hajtóerő lehet, hogy az erőforrás-hiányos időszakban egy vállalkozás számára valós és gazdaságos alternatívát jelenthet a BPO-megoldás, a korábbinál magasabb szinten és garanciákkal megerősítve.

Véleményvezér

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat 

A magyar állam inflációt generál.
Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk

Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk 

Nagyon döcög a magyar agrárágazat.
Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort 

Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort  

A miniszterelnök eltűnt.
25-30 százalékkal drágul az alma

25-30 százalékkal drágul az alma 

Nem sok jót várhatunk az idén mezőgazdaságunktól.
Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés

Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés  

A Nyugdíjas Parlament úgy látja, a tervezett lépés nagymértékben elbizonytalanítja a megtakarítókat.
Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik

Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik  

A Tisza Párt elnöke az oktatás és a szociális szféra fel fordul. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo