Így optimalizálja céges weboldalát!

A keresőoptimalizálás, vagyis SEO nem egy egyszer elvégzendő feladat, hanem egy először nagyobb időbefektetést igénylő folyamat, ahol folyamatosan kell dolgozni az eredmények javításáért illetve fenntartásáért.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A keresőoptimalizálás, vagyis az SEO a titkos adalék, a doppingszer, amellyel egy-egy weboldal látogatottsága néhány hét alatt megsokszorozódhat - ígérik az ezzel foglalkozó szakértők. Az optimalizálás valóban sokat segít, hogy a látogatók ráleljenek az oldalunkra és bár nem elég egyszer elvégezni, hanem folyamatosan karban kell tartani a tartalmakat, az alapvető SEO-lépések végrehajtása nem igényel különösebb szakértelmet.

Íme a legfontosabbak pontokba gyűjtve. Érdemes nemcsak végigböngészni, de egyesével ki is pipálni őket, megvannak-e mind.

  1. Új Google-fiók az oldalnak, amely sokkal könnyebbé teszi a keresőóriáshoz való optimalizálást.
  2. Google Analytics installálása. Ez bizony nem opcionális.
  3. Google Webmaster Tools installálása. Ez sem opcionális.
  4. Hogy ne csak a Google felé optimalizáljuk, installáljuk a Bing Webmaster Toolst is.
  5. Amennyiben WordPresst használunk, installáljuk a Google Analytics-et és az SEO-t a WordPress-hez. Ezek a plugin-ek sokkal könnyebbé teszik az optimalizálás folyamatát.
  6. Ellenőrizze a Webmaster eszközökben a 404/500 hibákat, duplikált tartalmakat, hiányzó title-ket és más technikai hibákat, melyeket a Google találhat. Tartson később is lépést azokkal az üzenetekkel, melyet a Google küld a hibákról.
  7. Használja a Browseo-t, hogy a többi esetleges hibát is megtalálhassa? A leggyakoribb tévedés, amelyet sokan elkövetnek, hogy 301-es helyett 302-es átirányításokat használnak.
  8. Használja a Xenut, hogy a nem működő linkeket megtalálja az oldalán. Ingyenes, könnyű módja az ellenőrzésnek.
  9. Használja a Google Kulcsszó tervező eszközt. Mindig tartsa szem előtt a keresést végzők szándékát. Elsőre elég oldalanként egy kulcsszó és érdemes az alacsonyabb volumennel rendelkező kulcsszavakkal kezdeni.
  10. Ellenőrizze a versenytársak link profilját. Ez a legegyszerűbb módja, hogy linképítésbe kezdjen. Kiderül, milyen horgonyszöveget (anchor text) használnak és ezzel együtt, hogy hogyan és hol kezelik a linkjeiket. Rakja be a versenytársak domain neveit a Link Diagnosis-ba, Open Site Explorer-be, Ahrefs-be, Majestic SEO-ba és LipperHey-be.
  11. Beépítette-e az elsődleges kulcsszót (vagy valami közelebbit) az oldal URL-jébe. Ha még nem, tegye meg.
  12. A weboldal címe legyen 65 karakter vagy kevesebb. A hosszabb title tagek csonkán fognak látszódni a találati listában.
  13. A weboldal leírása legyen 155 karakter vagy kevesebb. A hosszabb meta descriptionök csonkán fognak látszódni a találati listában.
  14. Használjon lehetőség szerint oldalanként csak egy H1 címkét. A keresők számára a legfontosabb címke ez, ezért legyen valamely fontos kulcsszó ebben a címkében? Előzze meg az összes többi (H2, H3, H4…) címkét?
  15. Elegendő mennyiségű kereső kompatibilis szöveg legyen az oldalon. Javaslom, hogy legalább 100 szó legyen, mert lehetőséget kell adni a kereső motoroknak, hogy megértsék, milyen témát dolgoz fel az oldal.
  16. Használjon szinonimákat. A szinonimák nagyszerűek és nagyban befolyásolják a kulcsszó keresőket (sokkal inkább, mint a sima kulcsszavak)!
  17. Rendelkezzenek a képek leíró ALT címkékkel és fájlnevekkel? A kereső motorok az alt szövegeken keresztül „látják” a képeket és a fájlneveken keresztül keresik meg azokat, persze más tényezőket is figyelembe véve.
  18. A belső (internal) oldalakhoz SEO-barát módon csatlakozol? A kapcsolat horgonyszövegében le kell írni a hivatkozott oldalt, hogy mind a felhasználók és mind a keresők megértsék miről is szól? Ne használjon horgonyszöveget a globális navigációban, mert az már túloptimalizálásnak tűnhet. Ragaszkodjon inkább tartalmi linkekhez.
  19. Kezdje el az off-site SEO-t linképítéssel. Érdemes az olyan katalógusoldalakkal kezdeni, mint a lap.hu oldalak. Több, az oldalra mutató link jobb pozíciót jelent a keresésben.
  20. Bizonyosodjon meg afelől, hogy az oldal semmilyen duplikált tartalmat nem tartalmaz? Használjon 301-es átirányítást, canonical oldalakat vagy használjon Google Webmester eszközöket, hogy helyrehozza a duplikált tartalmakat.
  21. Abszolút URL-eket használjon a kódban. Néhány CMS platform lehetőséget kínál erre. Használjon abszolút URL-eket a relatívok helyett.
  22. Ellenőrizze az oldal sebességét a Google Page Speed eszközzel.
  23. Készítsen XMPL oldal térképet és terjessze elő a Google és Bing Webmester eszközökben? Használja az XML-Sitemaps.comot vagy a Google XMPL Sitemaps WordPress plugint.
  24. Készítsen robots.txt fájlt és adja meg a Google és Bing Webmester eszközökben?
  25. Igényelje vállalkozása / weboldala felhasználónevét nagy hálózatokon reputáció kezelés miatt? Nem Ön az egyetlen, aki meg akar bizonyosodni arról, hogy senki másnak nincs ilyen fiókneve. Sok esetben biztosítható az első oldali találat a keresőoldalakon, ha korábban ezen a néven még nem működött senki. Íme, néhány nagy hálózat URL struktúrája:
26.  Mobilbarát az oldal? Több böngészőre is ellenőrizhető a BrowserStackkel. 27.  Készítsen fiókot a vállalkozása számára Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Google+-on és a többi nagy közösségi oldalon oldalon. 28.  Adja hozzá az Authorship Markupot az oldalhoz. Használja az Authorship Markup Walkthrought. 29.  Ellenőrizze a www.woorank.com oldal eredményei közt, hogy jól végezte-e a munkáját.

Szinte Romulus Loránd online marketing szakértő www.wprodukcio.hu

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo