A keresőoptimalizálás, vagyis az SEO a titkos adalék, a doppingszer, amellyel egy-egy weboldal látogatottsága néhány hét alatt megsokszorozódhat - ígérik az ezzel foglalkozó szakértők. Az optimalizálás valóban sokat segít, hogy a látogatók ráleljenek az oldalunkra és bár nem elég egyszer elvégezni, hanem folyamatosan karban kell tartani a tartalmakat, az alapvető SEO-lépések végrehajtása nem igényel különösebb szakértelmet.
Íme a legfontosabbak pontokba gyűjtve. Érdemes nemcsak végigböngészni, de egyesével ki is pipálni őket, megvannak-e mind.
- Új Google-fiók az oldalnak, amely sokkal könnyebbé teszi a keresőóriáshoz való optimalizálást.
- Google Analytics installálása. Ez bizony nem opcionális.
- Google Webmaster Tools installálása. Ez sem opcionális.
- Hogy ne csak a Google felé optimalizáljuk, installáljuk a Bing Webmaster Toolst is.
- Amennyiben WordPresst használunk, installáljuk a Google Analytics-et és az SEO-t a WordPress-hez. Ezek a plugin-ek sokkal könnyebbé teszik az optimalizálás folyamatát.
- Ellenőrizze a Webmaster eszközökben a 404/500 hibákat, duplikált tartalmakat, hiányzó title-ket és más technikai hibákat, melyeket a Google találhat. Tartson később is lépést azokkal az üzenetekkel, melyet a Google küld a hibákról.
- Használja a Browseo-t, hogy a többi esetleges hibát is megtalálhassa? A leggyakoribb tévedés, amelyet sokan elkövetnek, hogy 301-es helyett 302-es átirányításokat használnak.
- Használja a Xenut, hogy a nem működő linkeket megtalálja az oldalán. Ingyenes, könnyű módja az ellenőrzésnek.
- Használja a Google Kulcsszó tervező eszközt. Mindig tartsa szem előtt a keresést végzők szándékát. Elsőre elég oldalanként egy kulcsszó és érdemes az alacsonyabb volumennel rendelkező kulcsszavakkal kezdeni.
- Ellenőrizze a versenytársak link profilját. Ez a legegyszerűbb módja, hogy linképítésbe kezdjen. Kiderül, milyen horgonyszöveget (anchor text) használnak és ezzel együtt, hogy hogyan és hol kezelik a linkjeiket. Rakja be a versenytársak domain neveit a Link Diagnosis-ba, Open Site Explorer-be, Ahrefs-be, Majestic SEO-ba és LipperHey-be.
- Beépítette-e az elsődleges kulcsszót (vagy valami közelebbit) az oldal URL-jébe. Ha még nem, tegye meg.
- A weboldal címe legyen 65 karakter vagy kevesebb. A hosszabb title tagek csonkán fognak látszódni a találati listában.
- A weboldal leírása legyen 155 karakter vagy kevesebb. A hosszabb meta descriptionök csonkán fognak látszódni a találati listában.
- Használjon lehetőség szerint oldalanként csak egy H1 címkét. A keresők számára a legfontosabb címke ez, ezért legyen valamely fontos kulcsszó ebben a címkében? Előzze meg az összes többi (H2, H3, H4…) címkét?
- Elegendő mennyiségű kereső kompatibilis szöveg legyen az oldalon. Javaslom, hogy legalább 100 szó legyen, mert lehetőséget kell adni a kereső motoroknak, hogy megértsék, milyen témát dolgoz fel az oldal.
- Használjon szinonimákat. A szinonimák nagyszerűek és nagyban befolyásolják a kulcsszó keresőket (sokkal inkább, mint a sima kulcsszavak)!
- Rendelkezzenek a képek leíró ALT címkékkel és fájlnevekkel? A kereső motorok az alt szövegeken keresztül „látják” a képeket és a fájlneveken keresztül keresik meg azokat, persze más tényezőket is figyelembe véve.
- A belső (internal) oldalakhoz SEO-barát módon csatlakozol? A kapcsolat horgonyszövegében le kell írni a hivatkozott oldalt, hogy mind a felhasználók és mind a keresők megértsék miről is szól? Ne használjon horgonyszöveget a globális navigációban, mert az már túloptimalizálásnak tűnhet. Ragaszkodjon inkább tartalmi linkekhez.
- Kezdje el az off-site SEO-t linképítéssel. Érdemes az olyan katalógusoldalakkal kezdeni, mint a lap.hu oldalak. Több, az oldalra mutató link jobb pozíciót jelent a keresésben.
- Bizonyosodjon meg afelől, hogy az oldal semmilyen duplikált tartalmat nem tartalmaz? Használjon 301-es átirányítást, canonical oldalakat vagy használjon Google Webmester eszközöket, hogy helyrehozza a duplikált tartalmakat.
- Abszolút URL-eket használjon a kódban. Néhány CMS platform lehetőséget kínál erre. Használjon abszolút URL-eket a relatívok helyett.
- Ellenőrizze az oldal sebességét a Google Page Speed eszközzel.
- Készítsen XMPL oldal térképet és terjessze elő a Google és Bing Webmester eszközökben? Használja az XML-Sitemaps.comot vagy a Google XMPL Sitemaps WordPress plugint.
- Készítsen robots.txt fájlt és adja meg a Google és Bing Webmester eszközökben?
- Igényelje vállalkozása / weboldala felhasználónevét nagy hálózatokon reputáció kezelés miatt? Nem Ön az egyetlen, aki meg akar bizonyosodni arról, hogy senki másnak nincs ilyen fiókneve. Sok esetben biztosítható az első oldali találat a keresőoldalakon, ha korábban ezen a néven még nem működött senki. Íme, néhány nagy hálózat URL struktúrája:
- http://www.twitter.com/brand-name
- http://www.facebook.com/brand-name
- http://www.yelp.com/biz/brand-name
- http://www.youtube.com/user/brand-name
- http://www.linkedin.com/in/brand-name
- http://brand-name.wordpress.com
- http://brand-name.tumblr.com
- http://pinterest.com/brand-name
- http://www.hulu.com/profiles/brand-name
- http://technorati.com/people/brand-name
- http://about.me/brand-name
- http://brand-name.posterous.com
- http://profile.typepad.com/brand-name
- http://www.squidoo.com/lensmasters/brand-name
- http://www.stumbleupon.com/stumbler/brand-name
- http://www.etsy.com/people/brand-name
- http://en.gravatar.com/brand-name
- http://www.scribd.com/brand-name céges prezentációk feltöltése
- http://brand-name.livejournal.com
- http://brand-name.hubpages.com
- http://www.flickr.com/photos/brand-name
- http://photobucket.com/user/brand-name/profile
- http://videa.hu regisztráció videó feltöltés
- http://indavideo.hu regisztráció videó feltöltés
- http://prezi.com céges prezentáció feltöltése
- http://quora.com/brandname
Szinte Romulus Loránd online marketing szakértő www.wprodukcio.hu