Így lehet sokat spórolni az autón

Folyamatosan optimalizálhatják járműparkjuk összetételét és akár felére is csökkenthetik autós kiadásaikat a cégek, ha nem fix gépjárműparkkal működnek, hanem egy rugalmasan alakítható rendszerben mindig csak az igényeknek megfelelő számú és típusú autót használnak.

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megosztva olcsóbb - Kép: Avalon Care Services

Számos kis-és középvállalatnak jelent problémát, hogy autóik naponta akár órákon át is kihasználatlanul állnak: ilyenkor azon felül, hogy nem termelnek profitot a tulajdonosnak, vagy a bérlőnek, a finanszírozási vagy az amortizációs költségek miatt egyenesen viszik a pénzt. A leghatékonyabb megoldást a problémára egy olyan rendszer jelenti, ahol a rendelkezésre álló gépjárművek száma - esetenként típusa is – rugalmasan változtatható.

„A közösségi autóhasználat nem csak a magánemberek számára lehet előnyös, hanem azon vállalkozások jelentős részének is, ahol a céges autók nincsenek egész nap úton” – állítja Kádár András, az Avalon CarSharinget működtető Avalon Care Services Kft. értékesítési vezetője. A car sharing egy olyan innovatív, környezetbarát autóhasználat, amely néhány ezer forintos havonta fizetendő rendelkezésre állási díj ellenében költséghatékony módon fedi le a felhasználási csúcsokat, ezáltal jelentősen csökkenti a taxiszámlák összegét vagy éppenséggel optimalizálja a „kulcsos” autók kihasználtságát. A vállalati car-sharing további előnye, hogy az operatív lízinghez képest rugalmasabb, hiszen így könnyebben felmondható konstrukcióban lehet autóhoz jutni.

Öt helyett három

Az Avalon tapasztalatai szerint átlagosan 5 flottautó váltható ki 3 közösségi autóval, így a car-sharing rendszerben a jobb kihasználtság miatt átlagosan 20%-kal növekszik az egy autóra jutó futásteljesítmény. Ráadásul mivel a felhasználók azonnal szembesülnek a költségekkel, a statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználás hatékonysága is nő. Az autóhasználó munkatársak jobban szervezik és rövidítik útjaikat, így az összesített futásteljesítmény is általában 20%-kal csökken.

A költségeket jól szemlélteti, hogyha egy 2 éves, 4 millió forintért vásárolt/finanszírozott autó esetében egy átlagos KGFB és casco-díjjal (együtt évi 110 ezer forint) és gépjárműadóval (évi 15 ezer forint) számolunk, és havi 12 ezer forintból megoldjuk a parkolóhelyet (Budapest belvárosában ez az összeg a többszöröse is lehet), van éves autópálya-matricánk, illetve kedvezőnek mondható 7 liter/100 km-es fogyasztás évi 15 ezer kilométerre, akkor az autó fenntartása havi 135 ezer forintot tesz ki, míg a car-sharing rendszerben ugyanez 116 560 forintból megoldható. Ez azt jelenti, hogy szemben az 5 „saját” autó 676 111 forintos havi üzemeltetési költségével, a 3 közösségi autó mindössze 388 533 forintba kerül, ami 40% fölötti költségcsökkenés, még akkor is, ha a car-sharing autók egyenként havi 250 kilométerrel többet futnak, mint a „saját” gépjárművek.

Autóflotta egy kisvállalkozásnak?
Kisvállalkozóként nem is gondolhatunk arra, hogy egy egész autó flotta segítse a munkát – jó, ha egy autó rendelkezésre áll. Legalábbis így volt ez eddig, most azonban a megosztás gazdasága lehetővé teszi, hogy szükség esetén kis városi, de ha kell, akár egy kisteherautó álljon az üzlet rendelkezésére.
Ha nem kell mindig, ne vegyük meg

A car-sharing további előnye, hogy a flottában minden gyakori kategória járművei megtalálhatóak, kezdve a kisautóktól, a középkategóriás limuzinokon át a mikrobuszokig, furgonokig, így az autóállomány összetétele mindig az adott ügyfél valós igényeihez igazítható. „Rengeteg olyan céggel találkoztunk, ahol egyes járműveket nagyon ritkán használnak, de erre az eshetőségre hivatkozva egész évben a flottában tartják őket” – teszi hozzá az értékesítési igazgató.

Az Avalon tapasztalatai szerint egyre növekszik az igény a költségcsökkentő megoldás iránt: adataik szerint a magyar céges felhasználók jóval hosszabb időre foglalnak, és hosszabb utakat tesznek meg, mint például német kollégáik: a hazai átlag (6 óra 47 perc, illetve 83,7 kilométer) mintegy 50%-kal magasabb a német adatoknál mind az időtartam, mind pedig a megtett út hosszát illetően. Az Avalon statisztikái szerint a céges felhasználók átlagos útja nettó 8871 forintba került.

Egyszerűsödik az adminisztráció

A számlázás kilométer és óradíj alapján történik; a számla már az üzemanyag árát is magában foglalja, természetesen minden más egyéb költség mellett (cégautó adót, biztosítást, stb.), azaz a teljes autóhasználat költségként elszámolható. A szolgáltatás rendkívül transzparens, hiszen az Avalon honlapján keresztül a közösségi autóhasználatról készült összes adat (rendszám, megtett km, idő, stb.), riport azonnal elérhető, letölthető. Ezenkívül lényegesen egyszerűbbé válik az adminisztráció azzal, hogy minden lehetséges felhasználó kártyát kap, így nem kell mindig egy arra kijelölt személynél leadni illetve felvenni a gépjármű kulcsait.

Az autó könnyen, gyorsan foglalható okostelefonon, számítógépen vagy a 0-24 órás Call Centeren keresztül, de megfelelő számú felhasználó esetén az autó(k) az adott cég, vállalkozás garázsából, parkolójából közvetlenül elérhető(k). Az Avalon CarSharing rendszere nagyon rugalmas, hiszen az autó akár félórás időtartamra is foglalható, bérelhető; leginkább a napon és városon belüli autóhasználat esetén kínál jelentős költség megtakarítást a felhasználóknak.

OSZD MEG ÉS UTAZZ!
Miközben beindult a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott a Zöld8 összeállítása szerint.

Véleményvezér

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.
A Facebookon Orbán Viktoron mulatnak

A Facebookon Orbán Viktoron mulatnak 

Nem is volt, de azért megszüntetnék.
Példátlan helyzet, közadakozást kezdeményezett a Bethesda Gyermekkórház, hogy egy műtőjét működtetni tudja

Példátlan helyzet, közadakozást kezdeményezett a Bethesda Gyermekkórház, hogy egy műtőjét működtetni tudja 

Miközben az elit gátlástalanul urizál, már az alapszolgáltatások sem működnek.
Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek 

A Fanta-botrány és a műbalhé.
Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet

Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet 

Újraválasztották Roberta Metsolát az Európai Parlament elnöki tisztségébe.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo