Idén nem lesz foglalkoztatási és beruházási boom a családi vállalatoknál

Negatív hangulat jellemzi a hazai családi vállalatokat, a K&H családi vállalatok index -6 ponton áll. A cégek alacsony pénzügyi eredményekkel számolnak idén, így sem foglalkoztatási, sem beruházási boom nem várható – derül ki a K&H családi vállalatok kutatásból. A családi cégek jövőképe azért meghatározó, mert ezek a cégek igen nagymértékben befolyásolják a foglalkoztatottság és a GDP növekedés alakulását. A tudásmegosztás napjaink gyorsan változó gazdasági környezetében még fontosabb, a K&H ezért kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy erősítse a családi vállalatok hosszú távon fenntartható működését, értékeik megőrzését. Tevékenységét a Joint Venture Szövetség is elismerte a „Companies For The Future Award” legjobb ökoszisztéma különdíj első helyezésével.   

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kedvezőtlen várakozások a pénzügyi eredményekben is tetten érhetők: a családi vállalatok 0,2 százalékos árbevétel és 3,6 százalékos profitcsökkenésre számítanak a következő egy évben, ami a foglalkoztatási és beruházási szándékra is rányomja a bélyegét. A szektorban összességében 0,3 százalékos létszámcsökkenés várható, és mindössze a cégek 24 százaléka készül fejleszteni idén.

Középtávon már kissé bizakodóbbak

A családi cégek a gazdaság alakulását rövid távon jóval borúsabban látják, mint középtávon. A cégek 46 százaléka szerint a következő egy évben tovább romlik a gazdaság helyzete, miközben a javulást és a stagnálást feltételezők aránya ennél jóval alacsonyabb (27-27 százalék). Ezzel szemben hároméves időtávon már azok vannak többségben, akik a jelenlegi ütemnél nagyobb növekedést várnak (40 százalék), és csak minden harmadik cég számít stagnálásra, további 28 százalék pedig visszaesésre.

Tudásmegosztással a sikeres jelenért és jövőért

Napjaink gyorsan változó gazdasági környezetében a tudásmegosztásnak még nagyobb szerepe van, mint valaha. "Nyolc évvel ezelőtt egy olyan ökoszisztémát alakítottunk ki és működtetünk sikeresen, amelyben igazi partnerként segíthetjük a családi vállalatokat. Ennek része a K&H családi vállalatok klub, ahol szakmai előadók által is inspiráljuk a családi vállalkozások tulajdonosait, így segítve őket a vállalat jövőbeli növekedésében és fenntarthatóságában. Emellett a K&H NextGen Akadémián a családi cégek egyik legnagyobb kihívásához, a generációváltáshoz nyújtunk átfogó gyakorlati tudást, amely a cégek későbbi menedzseléshez fontos támogatás a következő generációs családi cégtulajdonosoknak. Nem utolsó sorban pedig a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal az a célunk, hogy támogassuk és elismerjük a vállalatok hozzájárulását, példaértékű elkötelezettségét a magyar gazdasághoz és társadalomhoz” – mondta el Ékes Ákos. 

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo