Idén a többség nem vár bónuszt

A magyar munkavállalók többsége úgy érzi, megérdemelné az év végi bónuszt, de csak harmaduk gondolja úgy, hogy valóban meg is kapja azt – derül ki a Randstad kutatásából. Kisebb céges ajándékra is kevesebben számítanak, mint két éve.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nemzetközi összehasonlításban kevés magyar számít pénzjutalomra az idei év végén – derül ki a Randstad Workmonitor 2012. év végi felméréséből. Míg Csehországban 44 százalék, Lengyelországban 46 százalék, Szlovákiában pedig 57 százalék gondolja úgy, hogy kap valamilyen prémiumot, hazánkban csak a megkérdezettek 30 százaléka számít a bónuszra. A felmérés szerint a probléma nem a munkavállalók teljesítményével van: a válaszadók 85 százaléka úgy nyilatkozott, hogy az év elején kitűzött célok alapján megérdemelné az egyszeri pénzjutalmat.

Nem csak a nagyobb összeget jelentő bónuszra, hanem kisebb céges ajándékcsomagra sem számít a magyar munkavállalók 70 százaléka.

Hogyan adjunk olcsón bónuszt?
Összegyűjtöttünk néhány a bérnél kedvezőbben adózó megoldást. Így év végén nettó nagyobb összeget tudunk adni ugyanakkora összegből. A munkateljesítményhez kötött prémium, bónusz, valamint a jogszabályban előírt bér, bérpótlék és egyéb bér jellegű kifizetés nem váltható ki béren kívüli juttatásokkal, az év végi „pulykapénz” viszont igen. Bizonyos cafeteriaelemeket például adhat év végén az a munkáltató is, amely amúgy év közben nem élt ezzel a lehetőséggel.
„Valószínűleg a gazdasági helyzet miatt szűkmarkúak idén a cégek, hiszen a két évvel ezelőtti kutatásunkban még a magyarok 54 százaléka gondolta úgy, hogy kap egy kisebb ajándékcsomagot a munkahelyén” – tette hozzá Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

 Kiegyensúlyozott életre vágyunk

A kutatásban részt vevő magyarok 17 százaléka szokott újévi fogadalmat tenni, míg nemzetközi átlagban a munkavállalók fele tesz magának valamilyen ígéretet. „Ez az arány egyes ázsiai és latin-amerikai államokban a 80 százalékot is eléri, de nyilván kultúrafüggő jelenségről beszélünk. Az azonban látszik az adatokból, hogy az újévi fogadalmak terén a munkának is fontos szerep jut” – tette hozzá Baja Sándor. A magyarok közül ugyan csak 12 százalék tesz olyan fogadalmat, ami a karrierjével kapcsolatos, de 93 százalék nyilatkozott úgy, hogy 2013-ban nagyobb egyensúlyt szeretne teremteni a munkája és a magánélete között.

Kicsit többet keresünk, de kevesebbet ér
A bruttó átlagkeresetek 4,5, a családi kedvezmény figyelembevétele nélkül számított nettó átlagkeresetek 1,8 százalékkal haladták meg az előző év azonos időszakit. Az infláció azonban az első tíz hónapban meghaladta az öt százalékot, így a reálkeresetek csökkentek 2012-ben.

Véleményvezér

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo