A hetet hazánkban négy éve a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) szervezi, idén az INNOREG Közép-magyarországi Regionális Innovációs Ügynökség Khe. társszervezésével. A fiatal vállalkozók többek között olyan cégek vezetőitől tanulhatnak, mint a Google, Szentkirályi, IBM, Kürt, Vodafone, Budapest Bank, MVM vagy éppen a Videoton. A hét lezárásaképpen pedig kiosztásra kerül a fiatal vállalkozók legnagyobb elismerése, az Országos Fiatal Vállalkozói Díj is.
Tíz hazai induló vállalkozásból csupán egy lesz sikeres. A legtöbb esetben az újonnan alakuló vállalkozások nem tudnak elég biztos alapokkal indulni, s mire a teljes cég összeáll, elfogy a tulajdonosok pénze, lelkesedése. Főként az „első céges" vállalkozóknál és a fiatal vállalkozóknál figyelhető meg ez a folyamat. Talán ez is az oka annak, hogy hazánkban a 2,3 millió 15 és 34 év közötti fiatalból mindössze 87 700 vállalkozik; azaz a fiatalok 3,7%-a, mely európai és amerikai viszonylatban is nagyon alacsony szám. A FIVOSZ - felismerve a problémát - immár negyedik éve rendezi meg a Fiatal Vállalkozók Hetét, melyen sikeres nagyvállalatok vezetői osztják meg tapasztalataikat hazánk fiatalságával. A cél, hogy minél több fiatal integrálódjon a gazdasági életbe és kezdjen értéket termelni lehetőleg vállalkozóként, ugyanis a hazai KKV szektor 1/3-a 5-8 éven belül generáció váltás előtt áll, és egyszerűen alig van utánpótlás.
A rendezvényeken nagyon hangsúlyos, hogy a fiatalok minél nagyobb, a gyakorlatban is használható tudásra tegyenek szert, miközben hasznos kapcsolatokat alakíthassanak ki az üzleti élet már meghatározó szereplőivel és egymással. „A világgazdasági válság és a fiatalok körében kimutatható alacsony vállalkozói kedv négy évvel ezelőtt egy olyan globális összefogást hívott életre, amelyre még nem volt példa korábban - mondta el Kovács Patrik a FIVOSZ alapító elnöke. A Global Entrepreneurship Week keretében mára több mint 120 ország lépett szövetségre, hogy inspirálja a fiatalokat, növelje vállalkozói kedvüket, és ezzel kivezesse a világot a válságból. A FIVOSZ kezdetektől ott áll a GEW élvonalában, és nemzetközileg is elismerik sikereit, melyek önmagukért beszélnek: Idén több, mint 150 brand, 40 rendezvény és 11 város, valamint a partnereink és előadóink által képviselt cégeken keresztül, Magyarország GDP-jének 6,5 százalékaaz, ami a hazai fiatalok vállalkozóvá válását igyekszik segíteni.
Mihalovics Péter, az Új Nemzedék Jövőjéért Program kormányzati koordinátora elmondta: „A Magyar Kormány Új Nemzedék Jövőjéért programjának egyik fő célkitűzése, hogy stratégiai válaszokat adjon a fiatalok mindennapjait érintő problémákra, valamint lerakja egy új, egységes szemléletre épülő ifjúságpolitika alapját. Fontosnak tartjuk, hogy a pályakezdő fiatalokat itthon tartsuk, és ez igaz a fiatal vállalkozókra is, akiknek meg kell teremteni a vállalkozás gördülékeny alapításához és sikeres működtetéséhez szükséges feltételeket."