Hogy tartsuk itthon a fiatal vállalkozókat?

Példátlan összefogással veszi kezdetét jövő héten a Fiatal Vállalkozók Hete, mely a világ 120 országában megrendezésre kerülő „vállalkozásünnep", a Global Entrepreneurship Week (GEW) hazai rendezvénysorozata. Az országos, ingyenes eseménysorozat - a gazdasági utánpótlás nevelés érdekében - eddig ritkán látott összefogással valósul meg, ugyanis előadóit és partnereit olyan vállalatok alkotják, melyek a 2010 évi magyar GDP 6,5 százalékát adják.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

A hetet hazánkban négy éve a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) szervezi, idén az INNOREG Közép-magyarországi Regionális Innovációs Ügynökség Khe. társszervezésével. A fiatal vállalkozók többek között olyan cégek vezetőitől tanulhatnak, mint a Google, Szentkirályi, IBM, Kürt, Vodafone, Budapest Bank, MVM vagy éppen a Videoton. A hét lezárásaképpen pedig kiosztásra kerül a fiatal vállalkozók legnagyobb elismerése, az Országos Fiatal Vállalkozói Díj is. 

Helyszínek
A Fiatal Vállalkozók Hetét idén minden eddiginél több helyszínen, Budapesten és 11 vidéki városban /Debrecen, Gyöngyös, Győr, Miskolc, Pécs, Szeged, Székesfehérvár, Szolnok, Veszprém, Zalaegerszeg/ rendezi meg a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége. A fővárosban és regionálisan közel 40 eseményre látogathatnak el az érdeklődők. A központi, budapesti konferencia helyszíne a patinás Károlyi-Csekonics Palota (1088 Budapest Múzeum u. 17.). A központi helyszínen 7 napon át 7 témakörben hallgathatnak előadásokat az érdeklődők.

Tíz hazai induló vállalkozásból csupán egy lesz sikeres. A legtöbb esetben az újonnan alakuló vállalkozások nem tudnak elég biztos alapokkal indulni, s mire a teljes cég összeáll, elfogy a tulajdonosok pénze, lelkesedése. Főként az „első céges" vállalkozóknál és a fiatal vállalkozóknál figyelhető meg ez a folyamat. Talán ez is az oka annak, hogy hazánkban a 2,3 millió 15 és 34 év közötti fiatalból mindössze 87 700 vállalkozik; azaz a fiatalok 3,7%-a, mely európai és amerikai viszonylatban is nagyon alacsony szám. A FIVOSZ - felismerve a problémát - immár negyedik éve rendezi meg a Fiatal Vállalkozók Hetét, melyen sikeres nagyvállalatok vezetői osztják meg tapasztalataikat hazánk fiatalságával. A cél, hogy minél több fiatal integrálódjon a gazdasági életbe és kezdjen értéket termelni lehetőleg vállalkozóként, ugyanis a hazai KKV szektor 1/3-a 5-8 éven belül generáció váltás előtt áll, és egyszerűen alig van utánpótlás.

A rendezvényeken nagyon hangsúlyos, hogy a fiatalok minél nagyobb, a gyakorlatban is használható tudásra tegyenek szert, miközben hasznos kapcsolatokat alakíthassanak ki az üzleti élet már meghatározó szereplőivel és egymással. „A világgazdasági válság és a fiatalok körében kimutatható alacsony vállalkozói kedv négy évvel ezelőtt egy olyan globális összefogást hívott életre, amelyre még nem volt példa korábban - mondta el Kovács Patrik a FIVOSZ alapító elnöke. A Global Entrepreneurship Week keretében mára több mint 120 ország lépett szövetségre, hogy inspirálja a fiatalokat, növelje vállalkozói kedvüket, és ezzel kivezesse a világot a válságból. A FIVOSZ kezdetektől ott áll a GEW élvonalában, és nemzetközileg is elismerik sikereit, melyek önmagukért beszélnek: Idén több, mint 150 brand, 40 rendezvény és 11 város, valamint a partnereink és előadóink által képviselt cégeken keresztül, Magyarország GDP-jének 6,5 százalékaaz, ami a hazai fiatalok vállalkozóvá válását igyekszik segíteni.

Kevés a vállalkozó
Hazánkban a 15 és 34 év közötti fiatalok mindössze 3,7 százaléka vállalkozik, mely európai és amerikai viszonylatban is nagyon alacsony arány.

Mihalovics Péter, az Új Nemzedék Jövőjéért Program kormányzati koordinátora elmondta: „A Magyar Kormány Új Nemzedék Jövőjéért programjának egyik fő célkitűzése, hogy stratégiai válaszokat adjon a fiatalok mindennapjait érintő problémákra, valamint lerakja egy új, egységes szemléletre épülő ifjúságpolitika alapját. Fontosnak tartjuk, hogy a pályakezdő fiatalokat itthon tartsuk, és ez igaz a fiatal vállalkozókra is, akiknek meg kell teremteni a vállalkozás gördülékeny alapításához és sikeres működtetéséhez szükséges feltételeket."

Sikeres cégek segítenek
A Fenntartható Vállalkozások Napján olyan fenntartható üzleti modellekről lesz szó, amelynek segítségével akár évtizedek múlva is működőképes vállalkozásunk lehet. Ezen a napon az IBM, az Oázis Kertészet, valamint a Kürt Zrt. vezetői tartanak előadásokat. Az Üzleti Kommunikáció Napján a Google, a Business Telecom, a Szentkirályi, a Vodafone és a Red Bull vezetői a kommunikáció fontosságáról adják át tapasztalataikat. Az Informatikai Vállalkozói Napon megtudhatják a hallgatók, hogyan építsenek sikeres IT vállalatot, méghozzá olyan tapasztalt cégvezetőktől, mint a Microsoft, Számalk Zrt., vagy a Kulcs-Soft. A Beszállítók Napján ott lesznek a Videoton, a Pricewaterhouse Coopers, a Simenes és az MVM Partner vezetői, hogy megismertessék a fiatalokat a hazai és a külföldi lehetőségekkel, és a komoly cégek gondolkodásmódjával.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo