Hogy tartsuk itthon a fiatal vállalkozókat?

Példátlan összefogással veszi kezdetét jövő héten a Fiatal Vállalkozók Hete, mely a világ 120 országában megrendezésre kerülő „vállalkozásünnep", a Global Entrepreneurship Week (GEW) hazai rendezvénysorozata. Az országos, ingyenes eseménysorozat - a gazdasági utánpótlás nevelés érdekében - eddig ritkán látott összefogással valósul meg, ugyanis előadóit és partnereit olyan vállalatok alkotják, melyek a 2010 évi magyar GDP 6,5 százalékát adják.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 

A hetet hazánkban négy éve a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) szervezi, idén az INNOREG Közép-magyarországi Regionális Innovációs Ügynökség Khe. társszervezésével. A fiatal vállalkozók többek között olyan cégek vezetőitől tanulhatnak, mint a Google, Szentkirályi, IBM, Kürt, Vodafone, Budapest Bank, MVM vagy éppen a Videoton. A hét lezárásaképpen pedig kiosztásra kerül a fiatal vállalkozók legnagyobb elismerése, az Országos Fiatal Vállalkozói Díj is. 

Helyszínek
A Fiatal Vállalkozók Hetét idén minden eddiginél több helyszínen, Budapesten és 11 vidéki városban /Debrecen, Gyöngyös, Győr, Miskolc, Pécs, Szeged, Székesfehérvár, Szolnok, Veszprém, Zalaegerszeg/ rendezi meg a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége. A fővárosban és regionálisan közel 40 eseményre látogathatnak el az érdeklődők. A központi, budapesti konferencia helyszíne a patinás Károlyi-Csekonics Palota (1088 Budapest Múzeum u. 17.). A központi helyszínen 7 napon át 7 témakörben hallgathatnak előadásokat az érdeklődők.

Tíz hazai induló vállalkozásból csupán egy lesz sikeres. A legtöbb esetben az újonnan alakuló vállalkozások nem tudnak elég biztos alapokkal indulni, s mire a teljes cég összeáll, elfogy a tulajdonosok pénze, lelkesedése. Főként az „első céges" vállalkozóknál és a fiatal vállalkozóknál figyelhető meg ez a folyamat. Talán ez is az oka annak, hogy hazánkban a 2,3 millió 15 és 34 év közötti fiatalból mindössze 87 700 vállalkozik; azaz a fiatalok 3,7%-a, mely európai és amerikai viszonylatban is nagyon alacsony szám. A FIVOSZ - felismerve a problémát - immár negyedik éve rendezi meg a Fiatal Vállalkozók Hetét, melyen sikeres nagyvállalatok vezetői osztják meg tapasztalataikat hazánk fiatalságával. A cél, hogy minél több fiatal integrálódjon a gazdasági életbe és kezdjen értéket termelni lehetőleg vállalkozóként, ugyanis a hazai KKV szektor 1/3-a 5-8 éven belül generáció váltás előtt áll, és egyszerűen alig van utánpótlás.

A rendezvényeken nagyon hangsúlyos, hogy a fiatalok minél nagyobb, a gyakorlatban is használható tudásra tegyenek szert, miközben hasznos kapcsolatokat alakíthassanak ki az üzleti élet már meghatározó szereplőivel és egymással. „A világgazdasági válság és a fiatalok körében kimutatható alacsony vállalkozói kedv négy évvel ezelőtt egy olyan globális összefogást hívott életre, amelyre még nem volt példa korábban - mondta el Kovács Patrik a FIVOSZ alapító elnöke. A Global Entrepreneurship Week keretében mára több mint 120 ország lépett szövetségre, hogy inspirálja a fiatalokat, növelje vállalkozói kedvüket, és ezzel kivezesse a világot a válságból. A FIVOSZ kezdetektől ott áll a GEW élvonalában, és nemzetközileg is elismerik sikereit, melyek önmagukért beszélnek: Idén több, mint 150 brand, 40 rendezvény és 11 város, valamint a partnereink és előadóink által képviselt cégeken keresztül, Magyarország GDP-jének 6,5 százalékaaz, ami a hazai fiatalok vállalkozóvá válását igyekszik segíteni.

Kevés a vállalkozó
Hazánkban a 15 és 34 év közötti fiatalok mindössze 3,7 százaléka vállalkozik, mely európai és amerikai viszonylatban is nagyon alacsony arány.

Mihalovics Péter, az Új Nemzedék Jövőjéért Program kormányzati koordinátora elmondta: „A Magyar Kormány Új Nemzedék Jövőjéért programjának egyik fő célkitűzése, hogy stratégiai válaszokat adjon a fiatalok mindennapjait érintő problémákra, valamint lerakja egy új, egységes szemléletre épülő ifjúságpolitika alapját. Fontosnak tartjuk, hogy a pályakezdő fiatalokat itthon tartsuk, és ez igaz a fiatal vállalkozókra is, akiknek meg kell teremteni a vállalkozás gördülékeny alapításához és sikeres működtetéséhez szükséges feltételeket."

Sikeres cégek segítenek
A Fenntartható Vállalkozások Napján olyan fenntartható üzleti modellekről lesz szó, amelynek segítségével akár évtizedek múlva is működőképes vállalkozásunk lehet. Ezen a napon az IBM, az Oázis Kertészet, valamint a Kürt Zrt. vezetői tartanak előadásokat. Az Üzleti Kommunikáció Napján a Google, a Business Telecom, a Szentkirályi, a Vodafone és a Red Bull vezetői a kommunikáció fontosságáról adják át tapasztalataikat. Az Informatikai Vállalkozói Napon megtudhatják a hallgatók, hogyan építsenek sikeres IT vállalatot, méghozzá olyan tapasztalt cégvezetőktől, mint a Microsoft, Számalk Zrt., vagy a Kulcs-Soft. A Beszállítók Napján ott lesznek a Videoton, a Pricewaterhouse Coopers, a Simenes és az MVM Partner vezetői, hogy megismertessék a fiatalokat a hazai és a külföldi lehetőségekkel, és a komoly cégek gondolkodásmódjával.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo