Hírnév: nincs magyar cég az első háromban

A B&P BrandAktív 2009 nyarán első ízben megmérte a magyarországi nagyvállalatok hírnevét. Két magyar, regionálisan terjeszkedő vállalat, a Richter Gedeon és a Mol is bekerült a lista első tíz helyezettje közé, ahol rajtuk kívül multinacionális vállalatok helyezkednek el. Az első húszba befért még a Waberer's és a Pick Szeged, sereghajtó a Malév és a MÁV.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

40 hazai nagyvállalat megítélését mérte fel 2009 nyarán a B&P BrandAktív. A márkatanácsadó és kommunikációs ügynökség múlt héten hozta nyilvánosságra a vizsgált cégek reputáció szerinti rangsorát Reputation Rating 2009 címmel.

Audi, GE, Vodafone

 


A lista első három helyén az Audi Hungária Motor Kft, GE Hungary Zrt, és Vodafone Magyarország Zrt. végeztek. Megfigyelhető, hogy a hasonló nemzetközi kutatások listavezetői általában az adott nemzet tekintélyes multinacionális vállalatai: Svédországban az IKEA, Japánban a Nintendo, Franciaországban a Christian Dior, Németországban a Lufthansa. A listán a magyar vállalatok elhelyezkedése ezzel szemben nagy szórást mutat. Az első tíz között szerepel a Richter Gedeon (5.) és a Mol (8.), a középmezőnyben a Waberer's (14.) és a Pick Szeged (17.), míg a negyvenes lista sereghajtói között van az OTP Bank (30.), a Malév (39.) és a MÁV (40.).

Braun Róbert, a kutatást végző BrandAktív partnere a következőképpen magyarázta a magyar vállalatok eredményeit: a magyar cégeknek elsősorban vízió és stratégia területén lenne mit tanulniuk a nagy multiktól. Szerinte a helyzet ezzel együtt sem tragikus, hiszen a Richter és a Mol már ma is jónevű regionális csoportok, és melléjük rövidesen felzárkózhat a Waberer's is, mely 14. helyezésével szintén jól cseng a magyarok fülében. A szakember szerint Wáberer György cégbirodalmának nagy esélye van arra, hogy hírneve hamarosan a Richterével és a Moléval kerüljön egy szintre, hiszen az elmúlt években térségi szinten is meghatározó fuvarozó céggé nőtte ki magát. A válság által megtépázott Picknek már nem ilyen jók a kilátásai - a húsipari csoport elsősorban múltjának köszönheti 17. helyét, véli a szakember.

Bár a Malévot (39.) 2007 tavaszán privatizálták, sokan még mindig nemzeti intézményként tekintenek rá, ráadásul a felmérés készítésekor láttak napvilágot hírek arról, hogy az akkori tulajdonos, Borisz Abramovics nem teljesíti a vele szemben vállalt kötelezettségeit. A MÁV-ot pedig nem kell bemutatni, hiszen ez a cég a rendszerváltás beteg állatorvosi lova" - magyarázta a B&P ügyvezető partnere.

Vezetés, polgárság, hitelesség

A felmérés során öt olyan dimenzió mentén vették górcső alá a cégek megítélését, melyek a reputáció minden aspektusát és problémáját lefedik: a vezetés, a vállalati polgárság, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség. Az eredmények tükrében meghatározható, hogy az egyes vállalatok hogyan reagálhatnak a válságra és milyen területen tehetnek előrelépést társadalmi megítélésük javítása érdekében.

Megfigyelhető, hogy nem csak a dimenziókban elért abszolút számok a mérvadóak, hanem a dimenziók súlyozása is (pl. a Waberer's több pontszámot szerzett hitelességből - melyet az érintettek a legnagyobb súlyú dimenziónak választottak - mint a MOL, holott hat hellyel hátrébb helyezkedik el a listán.)

A reputáció vizsgálata
nem ismeretlen kutatási terület, a tekintélyes Reputation Institute fundamentumként emeli ki az új vállalatvezetési kultúrában. Felismerve ezzel, hogy a reputáció ugyanolyan stratégiai sikertényezővé, vállalatiérték-növelő faktorrá vált, mint a márkaérték vagy az érintetti szemléletmód.
A B&P BrandAktív olyan új módszert fejlesztett ki, melynek három pillér képezi az alapját: a deliberativitás a társadalmi párbeszéded modellezve szolgáltat adatokat, biztosítja a kutatás dinamikus voltát, az érintetti reprezentativitás bevonó szemléletével szembemegy a statisztikai adatfelvétellel, a percepció vizsgálata pedig figyelembe veszi, hogy ezen a téren nem csak tudást, hanem érzéseket és benyomásokat is vizsgálni kell. E három tényező ötvözése adja a B&P BrandAktív új módszertanának egyediségét, mely a Reputation Rating során bizonyítottan működik és megbízható eredményt hoz.
A kutatást végző cég a Figyelő Top 200 iparági bontását vette alapul, amikor kiválasztotta a vizsgálat tárgyát képező 40 vállalatot.

 

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo