Hat lépés a véleményvezérek szívéhez

Márkázott termék nélkül ma már nehezen boldogulhatunk a piacon, a sikeres márkaépítéshez azonban fontos, hogy megfelelő kapcsolatot alakítsunk ki azokkal, akiknek a szava számít az ügyfeleinknek. Hat lépés, hogyan alakítsunk ki jó kapcsolatot a véleményvezérekkel!

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Szerezzük meg a véleményvezéreket! – Kép: Fotolia

Ne becsüljük alá a véleményvezérek jelentőségét! Mint azt korábban megírtuk, azok a személyek, akiknek a szava számít a fogyasztóink szemében, kulcselemét jelentik a márkaépítésnek, így fontos, hogy jó kapcsolatot alakítsunk ki – és ápoljunk – velük. Ez azonban sokszor nem könnyű feladat, ezért hat lépésben összefoglaltuk, mi lehet a kulcsa ezeknek a fontos üzleti kapcsolatoknak! Hogy miért érdemes foglalkozni a márkaépítéssel? Olvassa el itt!

Ki az irodából!

Az igazán fontos kapcsolatokat nem a LinkedInen vagy a Facebookon fogjuk megtalálni. Hagyjuk el az irodát, menjünk el konferenciákra, vásárokra, keressük azokat, akiknek a szava számít a szegmensünkben!

Ajánljunk fel valamit!

Adj három dolgot, és kérj egyet – egyszerűbben szólva kínáljunk többet, mint amit elveszünk. Ha véleményvezérekkel tárgyalunk, vegyük figyelembe, hogy nekik mire van szükségük. Kínáljunk nekik konferenciamegjelenést vagy támogassuk a könyvüket, de sok esetben az is elég, ha interjút közlünk velük a céges blogunkon. A véleményvezéreknek ugyanis mindig szükségük van publicitásra – éppúgy, mint nekünk –, így kidomboríthatjuk a kapcsolatunk előnyeit.

Végezzük el a házi feladatunkat!

Semmi sem imponál jobban egy véleményvezérnek, mint ha idézzük. Ezért érdemes már a kapcsolatfelvétel előtt megismerkedni korábbi munkásságával, elolvasni a cikkeit, publikációit, szerezzük meg a témában a szükséges tudást. Ennek birtokában elkerülhetjük, hogy alapvető, online is elérhető információkra kérdezzünk rá, és találhatunk megfelelő társalgási témát.

3 indok, hogy miért építsünk szakmai személyes márkát
Nyomot kell hagyniuk, és meg kell különböztetniük magukat a többiektől. A személyes márkaépítés folyamatos fejlődést, szakmai elmélyülést igényel. De miért éri meg az erőfeszítést? Szakértőnk elmondja!
Csak röviden!

Ha első alkalommal vesszük fel a kapcsolatot a véleményvezérünkkel, ne kérdezzünk-kérjünk olyan dolgot, ami 10-15 percnél hosszabb időt vesz igénybe. A legtöbb ember ugyanis szívesen segít másokat információkkal, ám erre nincs ideje, ezért szorítkozzunk csak egy-két kérdésre.

Maradjunk kapcsolatban!

Ha már megtörtént az első lépés, addig üssük a vasat, amíg meleg, vegyük fel gyakran a kapcsolatot a véleményvezérünkkel. Nem mindegy azonban, hogy milyen módon: habár a legtöbben a közösségi oldalakon kommunikálnak, sokan személyesebbnek tartják, ha telefonon vagy e-mailben keresik meg őket. Tapasztaljuk ki a véleményvezér ízlését, és válasszuk ki alaposan a megfelelő kommunikációs csatornát.

Viszonozzunk!

Amennyiben a véleményvezér segített nekünk, vagy válaszolt kérdéseinkre, kérdezzük meg, mi mit tehetünk érte! A legtöbb esetben semmit – vagy semmi lényegeset, de fontos, hogy éreztessük vele, a kapcsolat számára is gyümölcsöző lesz!

Forrás: entrepeneur.com

Négy tipp, hogyan harcolja ki az „igent”!
Egyes vállalkozói képességeket nem lehet az iskolában elsajátítani. Az egyik ilyen, hogy hogyan tárgyaljunk úgy, hogy megszerezzük a hőn áhított „igent” a partner részéről.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo