Ne becsüljük alá a véleményvezérek jelentőségét! Mint azt korábban megírtuk, azok a személyek, akiknek a szava számít a fogyasztóink szemében, kulcselemét jelentik a márkaépítésnek, így fontos, hogy jó kapcsolatot alakítsunk ki – és ápoljunk – velük. Ez azonban sokszor nem könnyű feladat, ezért hat lépésben összefoglaltuk, mi lehet a kulcsa ezeknek a fontos üzleti kapcsolatoknak! Hogy miért érdemes foglalkozni a márkaépítéssel? Olvassa el itt!
Ki az irodából!
Az igazán fontos kapcsolatokat nem a LinkedInen vagy a Facebookon fogjuk megtalálni. Hagyjuk el az irodát, menjünk el konferenciákra, vásárokra, keressük azokat, akiknek a szava számít a szegmensünkben!
Ajánljunk fel valamit!
Adj három dolgot, és kérj egyet – egyszerűbben szólva kínáljunk többet, mint amit elveszünk. Ha véleményvezérekkel tárgyalunk, vegyük figyelembe, hogy nekik mire van szükségük. Kínáljunk nekik konferenciamegjelenést vagy támogassuk a könyvüket, de sok esetben az is elég, ha interjút közlünk velük a céges blogunkon. A véleményvezéreknek ugyanis mindig szükségük van publicitásra – éppúgy, mint nekünk –, így kidomboríthatjuk a kapcsolatunk előnyeit.
Végezzük el a házi feladatunkat!
Semmi sem imponál jobban egy véleményvezérnek, mint ha idézzük. Ezért érdemes már a kapcsolatfelvétel előtt megismerkedni korábbi munkásságával, elolvasni a cikkeit, publikációit, szerezzük meg a témában a szükséges tudást. Ennek birtokában elkerülhetjük, hogy alapvető, online is elérhető információkra kérdezzünk rá, és találhatunk megfelelő társalgási témát.
Ha első alkalommal vesszük fel a kapcsolatot a véleményvezérünkkel, ne kérdezzünk-kérjünk olyan dolgot, ami 10-15 percnél hosszabb időt vesz igénybe. A legtöbb ember ugyanis szívesen segít másokat információkkal, ám erre nincs ideje, ezért szorítkozzunk csak egy-két kérdésre.
Maradjunk kapcsolatban!
Ha már megtörtént az első lépés, addig üssük a vasat, amíg meleg, vegyük fel gyakran a kapcsolatot a véleményvezérünkkel. Nem mindegy azonban, hogy milyen módon: habár a legtöbben a közösségi oldalakon kommunikálnak, sokan személyesebbnek tartják, ha telefonon vagy e-mailben keresik meg őket. Tapasztaljuk ki a véleményvezér ízlését, és válasszuk ki alaposan a megfelelő kommunikációs csatornát.
Viszonozzunk!
Amennyiben a véleményvezér segített nekünk, vagy válaszolt kérdéseinkre, kérdezzük meg, mi mit tehetünk érte! A legtöbb esetben semmit – vagy semmi lényegeset, de fontos, hogy éreztessük vele, a kapcsolat számára is gyümölcsöző lesz!
Forrás: entrepeneur.com