Okos, de nem tapasztalt munkaerő
A legtöbb vállalkozás olyan munkaerőt keres, aki tapasztalt a területén. Azonban olcsóbb, ha olyan jelöltet választunk, aki tapasztalatlan, - esetleg kezdő – viszont megvan a magához való esze. Az ilyen munkaerő könnyen betanítható, viszont kevesebbet kér, mint az ugyanarra a pozícióra jelentkező tapasztalt munkavállaló. Ilyen esetekben ráadásul nem feltétlenül szükséges fejlvadászt alkalmaznunk, vagy hirdetést feladnunk: kérdezősködjünk körül ismerőseink, partnereink körében, kinek van egy végzős egyetemista ismerőse, aki munkát keres.
(Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy elszámolhatjuk a költségeinket!)
Szakítsunk a megszokással
Sok vállalkozás az indulása óta ugyanattól a szolgáltatótól veszi az áramot, ugyanazokat a beszállítókat alkalmazza, ugyanabban a flottacsomagban telefonál, vagy ugyanabban a helyiségben bérel irodát. Azonban sokszor észre sem veszik, hogy ezzel mennyi pénzt kidobnak az ablakon. Szakítsunk a megszokással, nézzünk körül a beszállítók, szolgáltatók körében, szinte biztos, hogy találunk előnyösebb ajánlatot – vagy a jelenlegi szolgáltatónktól csikarhatunk ki kedvezményeket.
(A nyomtatáson is milliárdokat foghatnának a kis cégek.)
Barter, barter, barter
A kis dolgokon lehet a legtöbb pénzt fogni. Gondolkozzunk barterben az olyan kiadások esetében is, amiknél máskor automatikusan nyúlunk a pénztárcánk felé. Egy adótanácsadó cég például elkészítheti egy IT-cég adóbevallását a rendszergazdai feladatok elvégzéséért cserében, az irodai vizes ballont is cserélheti a szolgáltató, ha cserében a webshop üzemeltetője meghirdeti a szolgáltatásait a vásárlói körében. Keressük meg ezeket a lehetséges együttműködési területeket! (A barter jogi hátteréről és a praktikus tudnivalókról itt részletesen olvashat.)
A cikk az alábbi bejegyzés alapján készült.