GDPR gyakori kérdések: Mikor van szükség adatvédelmi hatásvizsgálatra?

Május 25-től hatályos az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, köznapi nevén a GDPR. Sorozatunkban a fogyasztók számára – és a munkáltatóknak is fontos – leggyakoribb kérdésekre adunk válaszokat az Európai Bizottság tájékoztatásának segítségével.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kérdés:

Mikor van szükség adatvédelmi hatásvizsgálatra?

Válasz:

Adatvédelmi hatásvizsgálatra van szükség olyankor, ha az adatkezelés valószínűsíthetően magas kockázattal jár az érintettek jogaira és szabadságaira nézve. Legalább az alábbi esetekben adatvédelmi hatásvizsgálatot kell végezni:

  • egy személy személyes jellemzőinek rendszeres és kiterjedt értékelése esetén, ideértve a profilalkotást is;
  • különleges adatok nagy számban történő kezelése;
  • nyilvános helyek nagymértékű, módszeres megfigyelése.
A nemzeti adatvédelmi hatóságok az Európai Adatvédelmi Testülettel egyeztetve listát készíthetnek azon esetekről, amelyeknél adatvédelmi hatásvizsgálatra van szükség. Az adatvédelmi hatásvizsgálatot az adatkezelés előtt kell elvégezni, továbbá élő eszközként kezelendő, nem csupán egyszeri tevékenységként. Amennyiben a fennmaradó kockázatok nem mérsékelhetők a bevezetett intézkedésekkel, az adatkezelés megkezdése előtt konzultálni kell az adatvédelmi hatósággal.

Itt elérhető az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása!

Példák:

Adatvédelmi hatásvizsgálat szükséges: Egy bank az ügyfeleit szűri egy hitelminősítő adatbázis alapján; egy kórház új, a betegek egészségügyi adatait tartalmazó egészségügyi információs adatbázist vezet be; egy autóbusztársaság fedélzeti kamerákat telepít a vezető és az utasok viselkedésének megfigyelése érdekében.

Nincs szükség adatvédelmi hatásvizsgálatra: Egy családorvos a betegei személyes adatait kezeli. Ebben az esetben nincs szükség adatvédelmi hatásvizsgálatra, mivel az orvos általi adatkezelés nem történik nagy számban, amennyiben a betegek száma korlátozott.

Előző kérdés: Mit nevezünk adatvédelmi incidensnek, és mi a teendő ilyen esetben?

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo