Fejleszteni akarnak a cégek

Megugrott a hazai vállalkozások beruházási kedve, jelenleg a cégvezetők közel kétharmada tervez valamilyen fejlesztést. A középvállalkozások esetében még ennél is jobb a helyzet, mivel közel tízből kilenc vállalkozás gondolkodik beruházásban.

A célokat tekintve továbbra is az informatikai fejlesztések a legnépszerűbbek a kkv-k körében, de nőtt a gépjárműpark korszerűsítésével kacérkodó vállalkozások aránya is. A szektorok közül a kereskedelmi ágazatban megnőtt, míg a mezőgazdasági cégeknél inkább lecsökkent a beruházásban gondolkodó cégek aránya – derül ki a K&H kkv bizalmi index felmérés legutóbbi adataiból. (A KSH adataiból is kitűnik, hogy már a magánszektorban is megindultak beruházások.)

A félezer hazai kkv vezető megkérdezésével történt K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredménye szerint a tavaly év végi enyhe csökkenést követően idén megugrott a vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg 64 százalékuk tervez valamilyen fejlesztést a következő egy év során. (A jegybank Növekedési Hitelprogramja is hozzájárul a beruházások élénküléséhez.)

„Ez az érték ugyan még mindig elmarad a válság előtti 70-80 százalékos aránytól, de jelentős előrelépés az előző negyedévhez (58 százalék) képest. Ráadásul ilyen magas beruházási kedvre legutóbb három éve volt példa” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője. „Az IT beruházási szándék terén jelentős növekedés tapasztalható, legnagyobb arányban továbbra is erre készülnek (38 százalék) a cégek. Ezt követi a gépekre, berendezésekre irányuló beruházási szándék, ami változatlanul közel minden negyedik vállalkozásra jellemző (23%), míg a gépjárműpark korszerűsítésében jelenleg a vállalkozások 17 százaléka gondolkodik” – tette hozzá a szakértő.

Forrás: K&H kkv bizalmi index

A cég mérete azonban nagymértékben meghatározza a beruházási hajlandóságot. Míg a mikrovállalkozások és a kisvállalkozások közel azonos arányban – 62 százalék és 66 százalék – készülnek fejleszteni, addig a középvállalkozásoknál jelentősen megnőtt a beruházásban gondolkodó vállalkozások aránya. Jelenleg tízből közel kilenc középvállalkozás (87 százalék) tervez valamilyen fejlesztést, ami 21 százalékpontos ugrás az előző negyedévhez képest, és jelentős előrelépés az előző évekre jellemző 60-75 százalékos arányhoz viszonyítva.

A cégméret mellett a tevékenységi kör is nagyban befolyásolja a beruházási kedvet. A különböző szektorokat tekintve a kereskedelmi cégeknél figyelhető meg nagyobb mértékű növekedés. Jelenleg kétharmaduk tervez valamilyen beruházást, szemben az előző negyedévi 53 százalékkal. Eközben a mezőgazdasági vállalkozásoknál 64 százalékról 57 százalékra csökkent a beruházási kedv.

Október közepén jönnek az új uniós pályázatok!
Magyarország napokon belül benyújtja az uniónak a 2014-2020-as időszak európai forrásainak felhasználását tartalmazó operatív programokat – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára Budapesten a Piac és Profit konferenciáján.

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo