Fejleszteni akarnak a cégek

Megugrott a hazai vállalkozások beruházási kedve, jelenleg a cégvezetők közel kétharmada tervez valamilyen fejlesztést. A középvállalkozások esetében még ennél is jobb a helyzet, mivel közel tízből kilenc vállalkozás gondolkodik beruházásban.

A célokat tekintve továbbra is az informatikai fejlesztések a legnépszerűbbek a kkv-k körében, de nőtt a gépjárműpark korszerűsítésével kacérkodó vállalkozások aránya is. A szektorok közül a kereskedelmi ágazatban megnőtt, míg a mezőgazdasági cégeknél inkább lecsökkent a beruházásban gondolkodó cégek aránya – derül ki a K&H kkv bizalmi index felmérés legutóbbi adataiból. (A KSH adataiból is kitűnik, hogy már a magánszektorban is megindultak beruházások.)

A félezer hazai kkv vezető megkérdezésével történt K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredménye szerint a tavaly év végi enyhe csökkenést követően idén megugrott a vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg 64 százalékuk tervez valamilyen fejlesztést a következő egy év során. (A jegybank Növekedési Hitelprogramja is hozzájárul a beruházások élénküléséhez.)

„Ez az érték ugyan még mindig elmarad a válság előtti 70-80 százalékos aránytól, de jelentős előrelépés az előző negyedévhez (58 százalék) képest. Ráadásul ilyen magas beruházási kedvre legutóbb három éve volt példa” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője. „Az IT beruházási szándék terén jelentős növekedés tapasztalható, legnagyobb arányban továbbra is erre készülnek (38 százalék) a cégek. Ezt követi a gépekre, berendezésekre irányuló beruházási szándék, ami változatlanul közel minden negyedik vállalkozásra jellemző (23%), míg a gépjárműpark korszerűsítésében jelenleg a vállalkozások 17 százaléka gondolkodik” – tette hozzá a szakértő.

Forrás: K&H kkv bizalmi index

A cég mérete azonban nagymértékben meghatározza a beruházási hajlandóságot. Míg a mikrovállalkozások és a kisvállalkozások közel azonos arányban – 62 százalék és 66 százalék – készülnek fejleszteni, addig a középvállalkozásoknál jelentősen megnőtt a beruházásban gondolkodó vállalkozások aránya. Jelenleg tízből közel kilenc középvállalkozás (87 százalék) tervez valamilyen fejlesztést, ami 21 százalékpontos ugrás az előző negyedévhez képest, és jelentős előrelépés az előző évekre jellemző 60-75 százalékos arányhoz viszonyítva.

A cégméret mellett a tevékenységi kör is nagyban befolyásolja a beruházási kedvet. A különböző szektorokat tekintve a kereskedelmi cégeknél figyelhető meg nagyobb mértékű növekedés. Jelenleg kétharmaduk tervez valamilyen beruházást, szemben az előző negyedévi 53 százalékkal. Eközben a mezőgazdasági vállalkozásoknál 64 százalékról 57 százalékra csökkent a beruházási kedv.

Október közepén jönnek az új uniós pályázatok!
Magyarország napokon belül benyújtja az uniónak a 2014-2020-as időszak európai forrásainak felhasználását tartalmazó operatív programokat – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára Budapesten a Piac és Profit konferenciáján.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo