A céginformációs szolgálat fontos szerepet kap az elektronikus cégbejegyzésben, az erről szóló igazságügyi és rendészeti miniszteri rendelet a Magyar Közlönyben jelent meg. A cégek beszámolóit június 1-től csak az igazságügyi és rendészeti miniszter által a céginformációs szolgálat honlapján közzétett ajánlásoknak, illetve szabványoknak megfelelő formátumú, vagy pedig minősített elektronikus aláírással ellátott formában lehet beküldeni a Cégszolgálathoz. A Cégszolgálat ezt követően a beszámolókat feldolgozza, és elektronikus irattárban őrzi.
A módosítás új eleme az, hogy a céginformációs szolgálat honlapját nevezi meg a formátum elérési helyének. A céginformációs szolgálat honlapján lehet elérni azokat a nyomtatványokat is, amelyek az elektronikus cégbejegyzéshez, valamint a változások bejegyzéséhez szükségesek. Ezek onnan le is tölthetők. A jogi képviselő azonban dönthet úgy, hogy minősített aláírással és időbélyegzővel ellátott dokumentumokat küld a cégbíróságnak. Ezek informatikai feltételeit a rendelet melléklete tartalmazza.
A cégbejegyzés (változásbejegyzés) kitöltött elektronikus nyomtatványait a céginformációs szolgálat honlapján megjelölt elektronikus levélcímre, vagy a kormányzati portál útján kell megküldeni a cégbíróságnak. Ez a szabály azonban csak 2009. február 1-től hatályos.