Az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban működő vállalatok döntéshozóinak 90 százaléka azonosítja a technológiai hozzáférés hiányát a hiányzó bevételek okaként. A potenciálisan kieső bevételek átlagos összege minden vállalat esetében 13 millió euró.
Összességében az európai középvállalatok értékelése szerint a bevételek 15 százaléka esik ki a technológiához való elégtelen hozzáférés miatt. A válaszadó országokban a hiányzó bevételek százalékos megoszlása a következőképpen alakult:
Az infrastruktúrához való elégtelen hozzáférés egyik legfőbb oka az új technológiák nem hatékony bevezetése és a hozzájuk kapcsolódó képzések alacsony színvonala volt, ezt az opciót a válaszadók 42 százaléka tartotta a legfőbb oknak. Az egyéb indokok között megtalálhatóak a technikai szolgáltatók megfelelő termékeinek és szolgáltatásainak hiánya (33 százalék). A válaszadók hasonló aránya szerint az IT csoportok nem találtak új és érdekes termékeket és szolgáltatásokat (32 százalék).
Nyilvánvaló, hogy az új technológiák telepítése és a használatukhoz tartozó támogatás volt a legfőbb probléma, a középvállalatok mindössze 12 százaléka állította, hogy szervezetük új technológiákhoz való hozzáférésének hiánya fakad költségvetési okokból.
Javier Diez-Aguirre, Ricoh Europe alelnöke elmondta: „Annak ellenére, hogy a szervezetek számára széles körű technológia áll rendelkezésre,
Az európai középvállalatoknak nincs okuk az elégedetlenségre, 79 százalékuk elérte vagy meghaladta kitűzött értékesítési célját már az év közepén. A megkérdezett vállalatok szinte mindegyike úgy érezte, hogy a technológia hozzájárult sikeréhez, a munkatársak közötti magasabb szintű együttműködést megadva a siker legfőbb okaként (59 százalék), ezt követte a pénzmegtakarítás (53 százalék).
Azoknál a vállalatoknál, amelyek nem érték el kitűzött céljukat, a legfőbb ok a makrogazdasági környezet volt (33 százalék).