Egy hónapos haladék a városnéző buszoknak

Nem tárgyalnak a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós szerződésről és a több kerületet érintő új parkolási fizetőövezetek kialakításáról szóló előterjesztésekről a képviselők a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, ezekről várhatóan májusban lesz döntés.

Mint arról korábban írtunk, az elmúlt években kialakult különcélú menetrend szerint végzett városnézési tevékenységet teljesen felülírná  Budapest. A pályázatról szóló hírek megjelenésekor nyílt levélben fordult Orbán Viktorhoz a budapesti városnéző hop on-hop off üzletág meghatározó többségi piaci részesedésével rendelkező három cége, hogy a főváros ne teremtsen monopolhelyzetet. Ezután a koncessziós kiírás szép csendben lekerült a napirendről.

Most, a választások után újra nekifutna a főváros, de az áprilisi eredményhirdetéstől megint visszatáncoltak: a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós szerződésről szóló javaslat levételét és májusi tárgyalását Tarlós István főpolgármester kérte. A javaslatot az előterjesztő, Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes visszavonta.

Kép:MTI

A javaslatot eredetileg a városvezetés a budapesti levegőminőség javításával indokolta: a jelenleg mintegy 60 Hop-On, Hop-Off busz ugyanis erősen elavult, előfordulnak közöttük évtizedes járművek – és egyikük sem felel meg a legmodernebb, ún. EURO-6-os kibocsátási szabványnak. A koncessziós kiírás pikantériája, hogy a szándék ellenére megint nem sikerült kötelezővé tenni a legmagasabb környezetvédelmi normát: a kiírás EURO-4-es kibocsátási normát fogalmazott meg a buszoknál.

Drágább lesz viszont a taxizás

Július elsejétől drágább lesz Budapesten taxival utazni: a jelenlegi 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedik, a kilométerdíj 20 forinttal, a percenkénti várakozási díj pedig 5 forinttal nő a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntése értelmében.

A taxisok javaslatára módosított taxirendelet szerint július elsejétől a kilométerdíj 280-ról 300 forintra nő, a percenkénti várakozási díj pedig 70-ről 75 forintra. A Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatot 18 igen szavazattal 5 nem ellenében és 5 tartózkodás mellett fogadta el a testület. A főváros 2013-ban 280 forintban határozta meg a kilométerenkénti taxitarifát, és az elmúlt négy évben ezen a hatósági áron nem változtatott.

Rájuk jár a rúd
Mozgalmasan alakultak az elmúlt évek a budapesti taxisok számára. 2013 szeptemberében lépett életbe a fővárosban  a taxik formai és árazási szabályozása, ami erősen átalakította a piacot. Az új rendszer és a közösségi fuvarszolgáltatásokkal folytatott verseny megtizedelte a cégeket a piacon, – bár az Uber ellehetetlenítésével végül egy versenytárstól megszabadultak.  Az Opten adatai szerint talpon maradt társaságok minden korábbinál eredményesebben működnek.
 

Véleményvezér

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo