Az úgynevezett utazásmegosztó szolgáltatás ellenőrzése is napirendre került” – válaszolta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az Uberrel kapcsolatban a Népszabadságnak. Az adóhatóságnál elmondták, hogy figyelemmel kísérik a piac változásait és ennek részeként az újdonságnak számító közösségi taxizást is - írta a napilap.
Mindez nem jelenti azt, hogy innentől kezdve folyamatosan a NAV ellenőreitől kellene rettegniük az Uber-alkalmazással utasokat szállító autósoknak, bár az is igaz, hogy a revizoroknak nincs nehéz dolguk. Elég, ha letöltik az okostelefonos alkalmazást, és máris rendelhetik az ellenőrizni kívánt sofőrt. (A megosztáson alapuló Uber egyébként sok európai országban kihúzta a gyufát, itthon is szabályoznák a működését.)
A személyfuvarozást merőben új alapokra helyező rendszerben az utasok az operátorok kihagyásával, egy alkalmazás segítségével rendelnek maguknak fuvart Ehhez az appban meg kell adni a pozíciót, ami után a rendszer máris küldi a legközelebbi szabad autót. Az Uber vállaltan drága, viszont nagy figyelmet fordít arra, hogy az autói tiszták és jó minőségűek legyenek. Az ár már megrendeléskor egyértelmű, a fizetés pedig szintén az alkalmazás segítségével, az összeg bankkártyáról való levonásával történik, amiből az Uber 20 százalékban részesül. (Igény is van a szolgáltatásra: az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott.)
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) munkatársainak „látogatására” is számíthatnak az uberesek. A Magyar Nemzet nemrég arról számolt be, hogy BKK-dolgozók utasként „tesztelték” az Uber szolgáltatását. Komáromi Endre, a főváros közúti szolgáltatások divízióvezetője a lapnak azt mondta, hogy a BKK nem hatóság, ezért munkatársai mást nem tehetnek, mint hogy feljegyzéseiket, véleményüket elküldik a NAV-nak és a fogyasztóvédelemnek.