1. Egyszerű, egymástól elkülönült blokkok
Az internetezők nem úgy olvasnak, ahogy könyvet szokás. Tehát nem kezdik el az elején az oldal tartalmának feldolgozását és nem olvassák folyamatosan a szöveget. Nem olvasnak, hanem pásztáznak. Ezért minél áttekinthetőbbé kell tennünk a felületet. Az egyszerűség jegyében hagyjunk ki minden felesleges elemet és ne használjunk 3 hasábnál többet! Jobban átlátható lesz ezáltal az oldal, segít az olvasónak a tájékozódásban.
2. Háttérszín kiválasztása
Lehetőleg legyen egyszínű, fehér a háttér. Ez könnyeddé teszi a szöveg olvasását, így a szöveg befogadását is elősegíti. Ugyanakkor a szabadság és nyitottság érzését kelti a fehér háttér. Ha ezt túl sterilnek éreznénk, akkor is figyeljünk oda, hogy a különböző háttérszínek száma semmiképp ne legyen több háromnál! (Az egyes árnyalatok pszichológiai hatásáról itt olvashat bővebben.)
3. Címsor és betűméret
Az első képernyőn legnagyobb betűvel a címsort szedjük. A leginkább szem előtt levő helyen jól látható címsor. Erőteljesebb színnel válasszuk el az oldal törzsétől a fejlécet. A képernyő felső része tehát erőteljesen térjen el a többi részétől. Legyünk következetesek! Ha mondjuk a fejezetcímek 16 pixel nagyságúak, akkor a fejezetcím mindenhol 16 pixel nagyságú legyen.Ne ugráljunk a betűméretek között, de ha tehát szeretnénk, hogy a látogató azt olvassa el, amit mi szeretnénk, hogy elolvasson, akkor azt ki kell emelni a szövegből! Jó, ha tudjuk, az "internet betűtípusa" a fehér alapon fekete Arial betűtípus, 12pixel méretben.
4. Kiemelések, betűszínek
Alkalmazzunk félkövér és dőlt kiemeléseket. Legjobban a fekete betű teljesít fehér háttéren. A fő szövegrészeknél kizárólag fekete színt használjunk, mert ezt a legkönnyebb elolvasni. Több színt legfeljebb a címsornál, alcímnél és fejezet címeknél használjunk. Hatékonyan működik a bekeretezés is.
Az eladások számát tekintve az a legjobb, ha semmilyen hátteret nem teszünk a szöveg mögé. Legfeljebb, ha sárga hátteret kombináljuk a feketével, mert ez könnyebben olvashatóvá teszi a kiemelt szöveget. Bármilyen más háttérszínt csak a rövid blokkok mögé tegyünk, amikor a szöveg fontosságára szeretnénk felhívni a figyelmet.
Ugyanaz az átlátható navigációs menü jelenjen meg minden aloldalon, így a vevőnek nem kell azzal töltenie az idejét, hogy megtalálja, hova is kellene kattintania. A lényeg, hogy minél egyszerűbbé és gyorsabbá tegyük a tájékozódást hogy egyből megtalálja a számára legfontosabb információkat. Ez nem az a terület, ahol nagyon kreatívnak kéne lennünk. A bevált módszerek tökéletesek, ne a menü egyediségével akarjuk lenyűgözni a látogatót. Sokkal jobb, ha ismerős környezetet biztosítunk számára.
A segítő navigáció nagyon fontos azért is, hogy elkerüljük a "választék okozta bénulás" jelenségét. Segítsük a vevőt a legjobb termék megtalálásában! Jelenítsük meg az akciókat érthetően és jól láthatóan! Emeljük ki a legnépszerűbb termékeket, vagy bármi mást, amit értékelhet.
6. Hangulati elemek
A színátmenet, tükröződés és a 3D-s hatás több jelentésárnyalatot adnak vissza, ezzel gondolkodásra ösztönzik az olvasót, a kis figurák feldobják a hangulatot. De fontos szem előtt tartani, hogy a minimál ez esetben örök trend! A zsúfolt oldal megosztja a vevő figyelmét. Amire viszont mindenképp szükség van, az a kiváló termékfotók. Vagyis elég nagyokra, hogy akár a részleteket is pontosan meg lehessen nézni, bemutassa a lehetséges variációkat (például többféle színt), s az előnyös tulajdonságokat emeli ki. Végül, de nem utolsósorban fontos az egyszerű, mégis jól kidolgozott logó, mert az egyedi, a logó láttán rögtön asszociálunk a szolgáltatásra.