A multikulti sikeressé tesz

A sokszínűség kultúrája nemcsak jól hangzó szöveg: számtalan módon előnyt jelent a vállalatoknak, hozzájárul a szervezet hatékonyságához és versenyképességéhez.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csütörtökön közel félszáz nagy - és közepes vállalat írja alá a Sokszínűségi Kartát, vagyis kötelezi el magát amellett, hogy különböző hátterű, nemű, etnikumú, korú vagy egészségi állapotú munkatársakat alkalmaz. Az uniós kezdeményezésű prominens listára az Erste Bankon, a PwC-n, a Shell Magyarországon, a Magyar Telekomon, a Molon vagy a MÁV -on kívül számos más cég is felkerült. A sokszínűség kultúrája nemcsak jól hangzó szöveg: számtalan módon előnyt jelent a vállalatoknak, hozzájárul a szervezet hatékonyságához és versenyképességéhez. Az idén a 25 éves évfordulóját ünneplő Hungarian Business Leaders Forum összeszedte, hogyan.

1. Jobban teljesít pénzügyileg. A legelismertebb nemzetközi tanácsadó cég, a McKinsey egy nemzetközi kutatása szerint azon cégek esetében, amelyeknél a nemek aránya egyenlő, 15 százalékkal nő az esélye annak, hogy a cég jobban teljesít pénzügyileg. Ahol etnikailag sokszínű a szervezet, ott ez az arány 35 százalék.

Kép:PP archív

2. Nagyobb innováció. Egy több száz, legalább évi 500 millió dollár bevételű globális vállalatot vizsgáló Forbes felmérés szerint a cégek 85 százaléka egyetértett vagy erősen egyetértett azzal, hogy a sokszínűség kedvez az innovációnak. A különféle nemi, fajú, vallási vagy korosztályi összetételű munkaerő nagyobb kreatív potenciállal rendelkezik, mint a homogén csapat.

3. Nő a munkavállalói elégedettség. A sokszínűség a munkavállalók elégedettségét is növeli: csökkenti a csoportok közötti konfliktusokat, javítja az együttműködést és a cég iránti lojalitást.

4. Az Y és Z generációk biztos elérése és megtartása. A fiatalabb generációk nagyon pontos értékek mentén vásárolnak és ezek mentén választanak munkahelyet is. Motiválni őket nem elsősorban pénzzel, hanem többek között a vállalat társadalmi ügyek iránti elkötelezettségével lehet.

5. Több munkavállaló közül válogathatnak.  Egy 2012-es kutatás azt állapította meg, hogy az európai cégek 40 százalékának azért vannak betöltetlen munkahelyei, mert nem találnak megfelelő készségekkel rendelkező munkaerőt. A sokszínűséget szem alatt tartó vállalatok számára olyan értékes munkavállalók is elérhetővé válnak, akiket sok cég figyelmen kívük hagy.

Így növelhető a munkaerő lojalitása
A magyar munkavállalók csaknem 60 százaléka gondolkodik azon, hogy munkahelyet vált a CX-Ray HR technológiai cég felmérése szerint. Az eredmények arra is rámutatattak, hogy a dolgozók hozzáállása jelentősen változhat, ha úgy érzik, feladataival hozzájárulhatnak a cég sikereihez, véleményüket pedig árnyalja egy általuk alkalmasnak ítélt vezető.
6. A sokszínűség a cégeket a sokszínű fogyasztói csoportok felé terelheti. Ebből a szempontból fontos, hogy például az Egyesült Királyságban a vásárlásokról szóló döntések 80 százalékát nők hozzák meg, az azonos nemű párokból álló háztartásoknak pedig átlagosan 80 százalékkal több a bevételük az átlagnál.

7. Javul a szervezeti döntéshozatal. A sokszínűség elősegíti az innovációt, hiszen többféle problémamegoldási hozzállás, több ötlet és több perspektíva jelenhet meg, amelyek több szempontot hoznak be a a döntéshozatalba.

8. Javul a cég imázsa. A társadalmi felelősség felvállalása egyre fontosabb, ráadásul egyre több ország vezet be vonatkozó szabályokat illetve egyre több cég köteleződik el az éves CSR jelentés elkészítése mellett.

9. A nők szívesebben választják munkahelyül. Ha a munkaadó figyel a munka-magánélet egyensúlyára és rugalmasan áll az otthoni munkavégzéshez, akkor a munkavállalók elégedettebbek lesznek, a tehetségek pedig szívesebben maradnak az adott munkahelyen - ezt mutatta ki a HBLF Sokszínűségi Elemzése.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo