A multikulti sikeressé tesz

A sokszínűség kultúrája nemcsak jól hangzó szöveg: számtalan módon előnyt jelent a vállalatoknak, hozzájárul a szervezet hatékonyságához és versenyképességéhez.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Csütörtökön közel félszáz nagy - és közepes vállalat írja alá a Sokszínűségi Kartát, vagyis kötelezi el magát amellett, hogy különböző hátterű, nemű, etnikumú, korú vagy egészségi állapotú munkatársakat alkalmaz. Az uniós kezdeményezésű prominens listára az Erste Bankon, a PwC-n, a Shell Magyarországon, a Magyar Telekomon, a Molon vagy a MÁV -on kívül számos más cég is felkerült. A sokszínűség kultúrája nemcsak jól hangzó szöveg: számtalan módon előnyt jelent a vállalatoknak, hozzájárul a szervezet hatékonyságához és versenyképességéhez. Az idén a 25 éves évfordulóját ünneplő Hungarian Business Leaders Forum összeszedte, hogyan.

1. Jobban teljesít pénzügyileg. A legelismertebb nemzetközi tanácsadó cég, a McKinsey egy nemzetközi kutatása szerint azon cégek esetében, amelyeknél a nemek aránya egyenlő, 15 százalékkal nő az esélye annak, hogy a cég jobban teljesít pénzügyileg. Ahol etnikailag sokszínű a szervezet, ott ez az arány 35 százalék.

Kép:PP archív

2. Nagyobb innováció. Egy több száz, legalább évi 500 millió dollár bevételű globális vállalatot vizsgáló Forbes felmérés szerint a cégek 85 százaléka egyetértett vagy erősen egyetértett azzal, hogy a sokszínűség kedvez az innovációnak. A különféle nemi, fajú, vallási vagy korosztályi összetételű munkaerő nagyobb kreatív potenciállal rendelkezik, mint a homogén csapat.

3. Nő a munkavállalói elégedettség. A sokszínűség a munkavállalók elégedettségét is növeli: csökkenti a csoportok közötti konfliktusokat, javítja az együttműködést és a cég iránti lojalitást.

4. Az Y és Z generációk biztos elérése és megtartása. A fiatalabb generációk nagyon pontos értékek mentén vásárolnak és ezek mentén választanak munkahelyet is. Motiválni őket nem elsősorban pénzzel, hanem többek között a vállalat társadalmi ügyek iránti elkötelezettségével lehet.

5. Több munkavállaló közül válogathatnak.  Egy 2012-es kutatás azt állapította meg, hogy az európai cégek 40 százalékának azért vannak betöltetlen munkahelyei, mert nem találnak megfelelő készségekkel rendelkező munkaerőt. A sokszínűséget szem alatt tartó vállalatok számára olyan értékes munkavállalók is elérhetővé válnak, akiket sok cég figyelmen kívük hagy.

Így növelhető a munkaerő lojalitása
A magyar munkavállalók csaknem 60 százaléka gondolkodik azon, hogy munkahelyet vált a CX-Ray HR technológiai cég felmérése szerint. Az eredmények arra is rámutatattak, hogy a dolgozók hozzáállása jelentősen változhat, ha úgy érzik, feladataival hozzájárulhatnak a cég sikereihez, véleményüket pedig árnyalja egy általuk alkalmasnak ítélt vezető.
6. A sokszínűség a cégeket a sokszínű fogyasztói csoportok felé terelheti. Ebből a szempontból fontos, hogy például az Egyesült Királyságban a vásárlásokról szóló döntések 80 százalékát nők hozzák meg, az azonos nemű párokból álló háztartásoknak pedig átlagosan 80 százalékkal több a bevételük az átlagnál.

7. Javul a szervezeti döntéshozatal. A sokszínűség elősegíti az innovációt, hiszen többféle problémamegoldási hozzállás, több ötlet és több perspektíva jelenhet meg, amelyek több szempontot hoznak be a a döntéshozatalba.

8. Javul a cég imázsa. A társadalmi felelősség felvállalása egyre fontosabb, ráadásul egyre több ország vezet be vonatkozó szabályokat illetve egyre több cég köteleződik el az éves CSR jelentés elkészítése mellett.

9. A nők szívesebben választják munkahelyül. Ha a munkaadó figyel a munka-magánélet egyensúlyára és rugalmasan áll az otthoni munkavégzéshez, akkor a munkavállalók elégedettebbek lesznek, a tehetségek pedig szívesebben maradnak az adott munkahelyen - ezt mutatta ki a HBLF Sokszínűségi Elemzése.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo