A leggyakrabban előforduló hibák egy online rendezvény szervezésekor – ezeket kerüld el

Az online események az utóbbi időben egyre inkább elfogadottá váltak, és egyelőre úgy tűnik, hogy augusztus 15-ig még váratnak magukra az élő rendezvények. Igény pedig van a konferenciákra, kiállításokra is, így jó, ha tisztában vagyunk azokkal a buktatókkal, amelyek egy online event szervezése során felléphetnek.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A túl szakmai tartalom és az átláthatatlan PowerPoint csökkenti az érdeklődést

Amikor összeállítunk egy virtuális eseményt, az egyik legkeményebb dió a közönség figyelmének fenntartása. Ha egy túl informatív, száraz adatokat tartalmazó és hosszú PowerPoint-os előadásra készülsz, gondold át inkább a résztvevők fejével. Ne vesszen el a munkád és az értékes tudásanyag a nem megfelelő kivitelezésen. Ezért törekedj arra, hogy rövid, de hatásos történetekkel színesítsd a mondandódat.

Fontos, hogy a célcsoportod nyelvezetén szólalj meg. Amennyire lehet, fogalmazz úgy, hogy egy laikus is értse, és kerüld a szakzsargont. Persze ez alól kivételt képez az, ha épp szakmabeliek számára adsz elő. 

Az indokolatlanul hosszú előadások során látogatókat veszíthetünk

Az online rendezvényszervezés során a túl hosszú előadás szintén az egyik buktató lehet. Nem csak a hallgatók, hanem az előadó számára is. Egy igényes előadást összeállítani rengeteg munka, és maga az előadása is rendkívül igénybe veszi a felszólalót. A befogadó számára pedig a sok új ismeret egy idő után értelmezhetetlenné válik. Ezért jó, ha egy nehezebb témát boncolgató előadást szünetekkel tarkítasz.

A több napos eseményeket is érdemes kerülni, amennyire lehetséges. A hallgatók egy idő után érdeklődésüket veszíthetik, illetve sok esetben közbejöhet valami. Így a második vagy sokadik napon már jóval kevesebb látogatód lesz, pedig nem kevésbé érdekfeszítő témákról lenne szó.

A prezenter, azaz az előadó személyének kiválasztása és a szervezők profizmusa is kulcskérdés lehet

Ha a fenti lépések során kiküszöböltél minden hibát, az előadásod érdekes és épp megfelelő hosszúságú, a diák sem túlzsúfoltak, és valóban a célközönségedhez szólsz, még mindig van két pont, amire ügyelni kell.

Az egyik a prezenter kiválasztása. Fontos, hogy a megfelelő előadókat válaszd ki az online rendezvényre. A megfelelőn itt az értjük, hogy rendelkezzen kellő tapasztalattal, és a témákban hiteles tudjon maradni. Emellett a jó kiállás is fontos és nem baj, ha oldottan és otthonosan mozog a színpadon.

Ha mindennel elkészültél, összeállt a virtuális rendezvény, egy dolog maradt már csak hátra: a főpróba. Ahhoz, hogy elkerüld a hibákat, tesztelned kell a technikai hátteret is. Ha pedig valóban biztosra szeretnél menni, akkor bízz meg a lebonyolítással egy profi virtuális rendezvényes céget, akiknek már van tapasztalatuk a témában.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo