10 tech-startup, akikre érdemes lehet figyelni a jövőben

Energiahatékony épülettervező program, biztonságos felhőszolgáltató, fogyatékkal élőket segítő játékok – ilyen innovációkkal nyertek startupok támogatást a budapesti székhelyű Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) digitális ága, az EIT Digital versenyén.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az EIT Digital scaleup-versenyén eredetileg mintegy 200 cég indult el. A versenyre olyan vállalatokat vártak, amelyek startupként már értékesíteni tudták terméküket, szolgáltatásukat, és támogatásra van szükségük a bővüléshez, új piacok meghódításához. A brüsszeli döntőn már csak 25 cég vett részt, közülük pedig tíz kapott díjat (öt kategóriában). Bár a cégek teljes üzleti tervet is készítettek, a döntőn 10 perces „elevator pitch”-ekben kellett bemutatniuk a szolgáltatásukat a zsűrinek.

50 ezer eurós díjazás

Versenyezhetünk-e a Szilícium-völggyel?
Jó ötletek vannak, de a tőkehiány és a túlzott óvatosság miatt nem lesz új Tesla, Apple vagy Google az európai startupokból. Az EU-s kockázati befektetőknek most azt kell kitalálniuk, mi lesz a technológiai fejlődés következő nagy hulláma,
A résztvevők elmondása szerint ez összhangban van a kockázati tőkepiacban tapasztalható állapotokkal: a befektetőket folyamatosan bombázzák jó és (gyakrabban) kevésbé jó ötletekkel. A startupos és scaleupos innovátoroknak így tényleg pár percük van csak, hogy megragadják a befektetők figyelmét, és meggyőzzék őket arról, hogy az ötletük érdemes lehet a támogatásra.

Az EUT Digital zsűrije az alábbi öt kategóriában kereste a két legjobb scaleupot (gyorsan fejlődő, tartós növekedésre képes startupokat): digitális ipar, digitális jólét, városfejlesztés, fintech és digitális infrastruktúra. A nyertesek egy évig kapnak 50 ezer eurós támogatást az EIT Digital Accelerator csapatától. A Digital Accelerator az amerikai szilícium-völgy cégeivel is együttműködik, a pénzbeli támogatás mellett a nyerteseket tanácsadással is segítik.

Chahab Nastar, az EIT innovációért felelős vezetője hangsúlyozta, az európai cégek jó esélyekkel indulhat az ún. deep tech piacon. A deep tech alatt innovatív megoldásokat értünk, amelyek nem csak már bejáratott technológiákat tökéletesítenek, hanem valamilyen új technológiát vegyítenek a már meglévő standardokkal, hogy megoldjanak egy új problémát. „Az EIT Digital célja, hogy domináns deep tech-cégeket építsen fel. Az első lépés, hogy kiválasszuk azokat a cégeket, amelyek a legnagyobb növekedési potenciállal bírnak – erről szól az EIT Digital Challenge” – mondta.

A nyertes csapatok vezetői - Forrás: eit.europa.eu

Jólét, ipar, pénzügy

A digitális jólét kategóriában a fődíjat a holland Active Cues csapata nyerte el. A startup olyan programokat fejleszt, amelyek a mentális problémákkal küszködő emberek (például autisták, időskori demenciában szenvedők) életminőségét javítja, szociális készségeit fejleszti. A játékszerű alkalmazásokat családtagok és az egészségügyi ellátásban dolgozók is használhatják, alkalmasak csoportos foglalkozásokra. A kategória második helyezettje a Medicus AI, egészségügyi adatokat interaktív élménnyé alakító mesterséges intelligencia alapú platformot fejlesztő csapat lett.

Digitális ipar kategóriában az első díjat az Enerbrain vitte haza – a csapat a dolgok internetét (iot) és a big data-megoldásokat alkalmazva méri fel, az elavult épületeket hogyan lehet energiahatékonyabbá tenni. A második hely a Cargonexx nevű csapaté lett, amely szintén a big data elvén működik: a fuvarozásban ma a csomgaterek nagy része kihasználatlan, a cég szolgáltatásának lényege, hogy adatelemzéssel megmutassa, hogyan tehető hatékonyabbá egy vagy több cég áruszállítása.

Digitális városok kategóriában a Toposens által fejlesztett szenzorokat díjazták. Ezek nagy teljesítményű, kivételesen alacsony energiaigényű és alacsony költségű 3D ultrahang és radarérzékelők okos épületekhez és önvezető járművekhez. Második helyen az Understand.ai nevű végzett, akik önvezető autók működtetésére alkalmas, tanulásra képes platformot fejlesztenek.

Fintech kategóriában a Leveris nevű, BaaP (banking-as-a-platform) megoldás nyert, második helyen a Kasko nevű biztosítási platform végzett, amely a biztosítók számára lehetővé teszi digitális termékeik tervezését, terjesztését és futtatását.

Digitális infrastruktúra kategóriában a Baffin Bay Networks, egy előfizetéses felhő alapú kiberbiztonsági szolgáltatás nyert. A második helyre az internetes közvetítést megújító EasyBroadcast került, akik a tartalomszolgáltatók számára kínálnak decentralizált, a szolgáltató szerverköltségén spóroló megoldásokat.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo