A vállalatok alig fektetnek kiberbiztonságuk növelésébe?

A vállalatok mindössze 2 százaléka vezetett be átfogó kiberrezilienciai intézkedéseket, pedig egy átlagos informatikai incidens ma már több mint 3 millió dolláros kárt okoz.

A szervezetek közel négyötöde (77 százalék) arra számít, hogy a következő évben növelni fogja kiberbiztonsági költségvetését, mindenekelőtt azért, mert nincsenek felkészülve a folyamatosan fokozódó kiberfenyegetettségre – derül ki a PwC idei Global Digital Trust Insights felméréséből, amelyben 77 ország 4 042 üzleti és technológiai vezetőjét kérdezték. Eközben több mint kétharmaduk (66 százalék) a kiberbiztonságot sorolja a legfontosabb kockázatkezelési szempontok közé a következő 12 hónapban.

Az idei felmérés arra is rávilágít, hogy a szervezeteket leginkább az aggasztja, amire a legkevésbé vannak felkészülve. Ezek a felhőhöz kapcsolódó kockázatok (42 százalék), a hackelés és adatszivárgás (38 százalék), a beszállítói láncot érintő incidensek (35 százalék) és a csatlakoztatott eszközök elleni támadások (33 százalék).

Mikor érezheti a vállalat magát biztonságban?
Mikor érezheti a vállalat magát biztonságban?
Fotó: Depositphotos

A generatív mesterséges intelligencia lenne a megoldás?

A kiberbiztonsági aggályok ellenére a vezetők közel négyötöde (78 százalék) növelte a generatív mesterséges intelligenciába (GenAI) történő befektetéseit, 72 százalékuk pedig többet költött a mesterséges intelligencia (AI) irányításával kapcsolatos kockázatkezelésére az elmúlt 12 hónapban. Kétharmaduk (67 százalék) szerint a GenAI jelentősen növelte a kibertámadási felületeket, megelőzve ezzel olyan technológiákat, mint a felhőalapú megoldások (66 százalék), a csatlakoztatott eszközök (58 százalék), az operatív technológia (54 százalék) és a kvantum-számítástechnika (42 százalék).

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo