Sok olyan szervezet, amely online fizetési felülettel rendelkezik, fel van készülve azokra a többletköltségekre, amelyeket a kibertámadások jelentenek. A Kaspersky Lab felmérésében megkérdezett pénzügyi cégek képviselőinek 28 százaléka és az online üzletek dolgozóinak 32 százaléka biztos benne, hogy az online pénzügyi támadások okozta károk – beleértve az ellopott összegek kártérítését – nem érik el a biztonsági megoldások telepítésének árát. Csupán a pénzügyi cégek 17 és az online piacterek 7 százaléka jelölte meg a vevők kárának megtérítését a kibercsalások három legsúlyosabb következménye között.
Idén elsősorban az online fizetési rendszerek és az ATM-ek lehetnek veszélyben!
„A pénzügyi vállalatoknak nemcsak arra kell költségvetési alapot elkülöníteni, hogy az ügyfelektől ellopott pénzt visszatérítsék, hanem a további ügyfélpanaszok fedezésére is. De ami a legfontosabb az az, hogy hiába kárpótolják gyorsan az áldozatokat, valószínűsíthetően legközelebb kétszer is meggondolják, hogy igénybe vegyék egy olyan bank szolgáltatásait, amely nem tudja az online fiókuk biztonságát garantálni. Jobb megelőzni a kárt, mint kompenzálni azt.
Azok a megoldások, amelyeket kifejezetten az online tranzakciók védelmére fejlesztettek, a minimumra csökkentik az online csalások kockázatát, ami azt jelenti, hogy a kompenzációra elkülönített kassza felszabadul, és a pénzt az üzlet fejlesztésére fordíthatják” – mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab globális csalásmegelőzési részlegének vezetője.