Ha nem vigyáz, a pénze bánja!

A rosszindulatú támadások során a vállalatok 36 százalékát érte anyagi veszteség, amelyhez még hozzájön a károsodott eszközök többletköltségei is. Ezt tovább nehezíti az a tényező, hogy rosszindulatú támadások esetén az áldozatok mindössze 39 százaléka tudta visszaszerezni elvesztett adatait, míg 61 százalékuk soha nem látta viszont féltve őrzött információit.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Komoly károkat okozhat egy kibertámadás - Kép: SXC

Sokan úgy gondolják, sajnos tévesen, hogy a rosszindulatú vírusok jelenléte nem okoz gondot, azon kívül, hogy lassítják a számítógépet vagy olykor összeomlik néhány weboldal. Azonban az igazság az, hogy a rosszindulatú támadások már régóta nagy károkat okoznak, amelyeknek összege súlyos forintokban mérhető. Például egy sikeres online banki felület támadása esetén, a bűnözők hozzáférhetnek a felhasználó megtakarításaihoz, legyen szó bármekkora összegről. Ráadásul mindinkább a kkv-k a támadások célpontjai.

A Kaspersky Lab és a B2B International közös 2013-as felmérése szerint a vállalatok 17 százaléka fizetett már azért egy harmadik félnek, hogy megjavítsák a kibertámadás során megsérült eszközét. Továbbá az áldozatok 10 százalékának kellett fizetnie azért, mert elvesztette az adatait, míg 9 százalékuknak alkatrészt kellett cserélni és 5 százalékuknak teljesen új készüléket kellett vásárolni a sikeres kiberbűnözésnek köszönhetően. (Az okostelefonokat sem védjük, pedig kellene!)

Azonban, ahogy a riport is rávilágít az európai áldozatok 14 százalékának adatai helyrehozhatatlanul károsodtak, míg 47 százalékuk csak részben tudta visszaállítani az elveszett adataikat. A válaszadók több mint negyede (27%) szenvedett már el legalább egy rosszindulatú támadást az elmúlt 12 hónapban, ami igen jelentős szám, de nem meglepő. Hiszen a szakemberek több mint 200 000 új mintát azonosítanak minden egyes nap, ami jelentős növekedést jelent, az előző év 125 000-es értékhez képest és akár egy nyilvános wi-fi használata is veszélyes lehet.

A felmérés eredményei megerősítik azt a tényt, hogy alapvető fontosságúvá vált az online kapcsolattal rendelkező eszközeink védelme, valamint a proaktív védelem. A rosszindulatú vírusok észlelése és blokkolása kulcsfontosságú tényező az antivírus technológiák között. A pénzügyi veszteségek elkerülése érdekében használjunk minden esetben antivírus megoldást, amelyeknek köszönhetően elkerülhetjük a kellemetlen meglepetéseket.

Legfőbb kockázat: a munkavállaló
A hazai vállalatvezetők az újmédia-eszközök tekintetében a munkavállalót tekintik a legfőbb kockázatnak: akár a vállalat hírneve és biztonsága is elbukhat egyetlen munkavállaló online viselkedésén, az adatszivárgás pedig súlyos gazdasági károkat okozhat.

Véleményvezér

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.
Mellár Tamás otthagyja a református egyházat

Mellár Tamás otthagyja a református egyházat 

Balog Zoltán személye sok református számára elfogadhatatlan.
Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt

Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt 

Amíg marad a református egyház jelenlegi vezetése, addig lemond lelkipásztori fizetés-kiegészítéséről
Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk

Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk 

Kiszámíthatóbb gazdaságpolitikára lenne szükség.
Taxis balhé tört ki Romániában

Taxis balhé tört ki Romániában 

Ki lesz az erősebb? A hagyományos taxisok, vagy az utazásmegosztók?
Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet

Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet 

A kormánypropaganda a magyar csúcsinfláció miatt a szankciókat okolta, de a számok világméretű összehasonlításban ezt nem igazolják.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo