Az Apple, az eBay és az Amazon az adathalászok célkeresztjében

A kiberbűnözők egyre keményebben és meglepőbb eszközökkel támadják a felhasználókat és a nagyobb pénzügyi szervezeteket, az adathalász-támadások 70 százaléka a pénztárcánkat célozza.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A pénztárcánkra utaznak – Kép: SXC

A bűnözők leggyakoribb eszköze a hamis banki és pénzügyi oldalak utánzása – derül ki a Kaspersky Lab felméréséből. Az elmúlt évben az adathalász-támadások pontosan 31,45 százaléka irányult neves bankok, online áruházak és e-fizetési rendszerek ellen, amely 8,5 százalékos növekedést mutat az ezt megelőző évhez viszonyítva.

Itt olvashatja a legveszélyesebb vírusok toplistáját!

Azon adathalász webhelyek, amelyek fő célja a felhasználók pénzügyi megkárosítása, elsősorban a népszerű bankok, online áruházak és e-fizetési rendszerek oldalait másolják. 2013-ban a legvonzóbb célpontok a bankok voltak, amelyek a pénzügyi adathalász-támadások 70,6 százalékában voltak érintve. Ez a szám már 2012-től folyamatos emelkedik, amikor is még csak 52 százalék körül mozgott ez az érték.

A csalók a nagyobb, hatalmas adatbázissal rendelkező vállalatok márkaneveit használják, amellyel még jobban növelhetik a támadások erejét. A kiberbiztonsági cég kutatása szerint az összes pénzügyi adathalász-támadás során mindössze 25 banki szervezetnek használták a nevét. Ezek között a „kedvenc” fizetési rendszerek között megtalálhatóak a PayPal, az American Express, a Master Card, valamint a Visa oldalai, amelyek a teljes pénzügyi adathalász-támadások 88,3 százalékát tették ki.

Minden harmadik netezőt megfertőznek
Minden harmadik internetező számítógépét megfertőzte valamilyen kártevő a tavalyi évben, 10 százalékuk pedig közvetlen anyagi kárt szenvedett ennek következtében – derült ki a G Data piackutatásából.
Több egymást követő évben az Amazon.com volt a legnépszerűbb oldal az adathalászok között, már ami a weboldal nevének illegális, adathalász-felhasználását illeti. A tárgyidőszakban az online kereskedelemmel kapcsolatos adathalász-támadók az esetek 61 százalékában használták fel a vállalat nevét. A TOP 3 márkák között olyan nagy nevek kaptak helyet – nem meglepő módon –, mint az Apple, az eBay, valamint az Amazon.

(A magyarokra is egyre jobban utaznak a kiberbűnözők.)

„Az adathalász-támadások azért olyan népszerűek, mert egyszerűbb őket telepíteni és ezenkívül rendkívül hatékonyak is. Viszont még a legtapasztaltabb felhasználó számára sem könnyű észrevenni egy jól megszerkesztett adathalász-oldalt, szemben a legitim oldalakkal. Ezért a legfontosabb dolog, hogy minden esetben speciális biztonsági megoldással védjük a számítógépünket és a mobil eszközeinket, hiszen míg egy ilyen megoldás pár ezer forintba kerül, addig egy esetleges lopást több százezer forintunk is bánhat” – tette hozzá Sergey Lozhkin, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója.

Így ússza meg az összeomlást!
Akármilyen jól felépített IT-rendszerrel is büszkélkedhet egy cég, hamar bajban találhatja magát, ha egy váratlan hiba nyomán megbénul minden. Adunk néhány tanácsot, hogyan csökkentse minimálisra a fennakadás és az anyagi veszteség esélyét.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo