Vége a céges mobil korának?

A Gartner piackutató cég globális felmérésének eredményei szerint a vállalatok közel kétötöde kíván felhagyni azzal a gyakorlattal, hogy céges infokommunikációs eszközökkel látja el alkalmazottait. Vagyis vége lehet a céges telefonok és laptopok korának.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

A Gartner szerint a jövő útja, hogy a dolgozó saját magának veszi meg okostelefonját, tabletjét, és a cég csupán a használati (előfizetési) költségekbe száll be kisebb-nagyobb mértékben. A jelenségnek külön neve is van már, angolul Bring Your Own Device, rövidítve BYOD. Az okostelefonok tömeges elterjedésével, illetve a tarifák fokozatos csökkenésével ugyanakkor arra is számítani lehet, hogy a céges hozzájárulások mértéke is mérséklődni fog.

A Gartner szakértőinek egyik fő érve a céges tulajdonban lévő készülékeket előnyben részesítő gyakorlat megváltoztatása mellett, hogy a munkavállalók számos esetben használják privát célra vállalati kommunikációs eszközeiket. Ráadásul ennek a fordítottja is gyakran előfordul: hiába a céges telefon, laptop, sokszor a mellette párhuzamosan használt privát eszközön is végeznek munkát. Ez az összevisszaság nagyon komoly fenyegetést jelenthet adatbiztonsági szempontból.

A saját eszközök használatát a dolgozók is preferálják és a munka hatékonyságát is növeli. Emellett a másik nagy előnye az, hogy – mint azt felmérések mutatják – növekszik az alkalmazottak saját munkájukkal való elégedettsége is. Ráadásul a privát életben megszokott eszközök munkahelyi használata a betanulási időt is csökkentheti.

A Gartner szerint a jövő útja, hogy a dolgozó saját magának veszi meg okostelefonját, tabletjét
Új módszer, új veszélyek

Ez a megközelítés alapvetően megy szembe az eddigi szigorú, teljes informatikai infrastruktúrát központilag ellátó gondolkodásmóddal, ezért újfajta biztonsági intézkedéseket is igényel. Ha a dolgozók ugyanazt a gépet használják a munkában, amin este közösségi oldalakra csatlakoznak, online játékokat játszanak vagy éppen torrent oldalakat használnak, az számos új veszélyt, eddig nem létező támadási felületet jelent a céges adatok ellen is. A professzionálisan védett, biztonságos vállalati környezetből kikerülve az adatok sokkal könnyebb prédává válnak. A gyakran hordozott eszközöket útközben ellophatják, tulajdonosaik elveszíthetik azokat, így a céges adatok illetéktelenek kezébe kerülhetnek, illetve könnyen vírusok és egyéb kártevők áldozataivá válhatnak, amelyek aztán pillanatok alatt megfertőzhetik a vállalat hálózatát és gépeit is. Ráadásul a megosztó oldalakhoz például szinte minden biztonsági kaput ki kell kapcsolni, ami viszont az ugyanazon az eszközön lévő érzékeny adatokhoz való hozzáférést is megkönnyíti.

Itt olvashatja tippjeinket a zökkenőmentes váltáshoz!

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo