Valahol még számítógép sincs

A legalább 5 főt foglalkozató cégekről átlagosan elmondható, hogy 90%-uk használ számítógépet. Az arány az előző, 2004 októberében felméréshez képest alig változot.

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalónkban a vállalati szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.

A turizmus szektorban az előző negyedévekhez hasonlóan csak kismértékű változás történt az Internetes üzleti lehetőségek megítélésében. A válaszok alapján a vendéglátással foglalkozó cégek semleges, de inkább negatív véleményt fogalmaztak meg az internet vállalkozásaikra gyakorolt hatását illetően.

A kereskedelem és a ki nem emelt tevékenységeket összefogó, általunk általános vállalati körként definiált szakágazatok esetében a piaci várakozások tovább ingadoznak, a negyedik negyedév folyamán a turizmushoz hasonlóan kismértékű index-csökkenés volt a jellemző mindkét szektorban.

A korábbi negyedévekhez hasonlóan 2004 negyedik negyedévében is a pénzügyi szektornak az átlagosnál kedvezőbb kilátásai húzták fel az GKI-T-Mobile e-Gazdaság Index összesített értékét. Az előző negyedévhez képest jelentősen nőtt az e-pénzügyi index, különösen a biztosítótársaságok megerősödött optimizmusa miatt. Továbbra is a pénzügyi vállalatok körében a legnagyobb az internet iránti bizalom a többi gazdasági szektorral összehasonlítva.

Számítógépek

Ma már nehezen található olyan kisvállalat, amelyik nem rendelkezik legalább egy számítógéppel, míg a közép és nagyvállalatok közt egyáltalán nincs ilyen cég.

A mikrovállalatok 5-9 fős nagyságrendbe tartozó részénél már nagyobb a lemaradás ezen a téren, 17%-uk még egyáltalán nem használ számítógépet.

A vizsgált legalább 5 főt foglalkozató cégekről átlagosan elmondható, hogy 90%-uk használ számítógépet. Az arány az előző, 2004 októberében készített, felmérésünkhöz képest alig változott.

Internet

A hazai (legalább 5 főt foglalkoztató) cégek körében az internet-penetráció 75%-os volt 2005 márciusában. Ez 2 százalékponttal magasabb a 2004 októberében készült felmérésben mértnél, és 5 százalékponttal magasabb mint 2003 októberében. Az internet-csatlakozással való ellátottság a számítógépet használó cégek körében 83% volt idén tavasszal.

A nagyvállalati szegmensben a teljes telítettség (100%) miatt változás nem történt az elmúlt félév során, a növekedés a kis- és középvállalatok körében volt tapasztalható.

A középvállalati körben a cégek 97%-a kapcsolódik a világhálóra, amely az elmúlt félév folyamán 3 százalékpontot, az azt megelőző év során pedig 4 százalékpontot emelkedett.

A kisvállalatoknál a 10-19 fős cégeknél másfél év alatt 70%-ról 76%-ra emelkedett a penetráció, míg a 20-49 alkalmazottal rendelkező cégeknél 79%-ról 86%-ra nőtt az internethasználó cégek aránya.

A mikrovállalkozások, viszont úgy tűnik nem csatlakoznak az Internet gazdasághoz olyan ütemben mint a náluk nagyobb cégek. Az 5-9 alkalmazottal rendelkező cégek körében stagnálás figyelhető meg az internet-penetráció terén, mely ebben a csoportban megrekedt a 66%-os szinten.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo