A 3G megjelenésével a felhasználók élvezhetik a gyorsuló adatátvitel, a helytől és időtől független mobil e-mailezés és vállalati hozzáférés előnyeit, mégis egyre népszerűbbek azok a szolgáltatások, amelyek egyelőre - a 3G-vel szorosan együttműködve - hagyományos GSM technológián alapulnak, ám szintén a kapacitás- és időoptimalizálás jegyében állnak rendelkezésre. Az okok: a hazai lassú internet-penetrációs fejlődés és az, hogy ma már a legtöbb lehetőség elérhető áron áll az üzleti felhasználók rendelkezésére, akiknek egy része nem tud élni ezzel, más részük pedig nem ért - a sok esetben pedig a végtelenségig leegyszerűsített - kompakt hasznos technológiákhoz, megoldásokhoz.
Vállalati mobilalközpontok
Egy cégnek - presztízsokok miatt - még mindig kötelező vezetékes telefonszámot fenntartania, noha már léteznek olyan komplett megoldások, amelyekkel az egész vállalati kommunikáció mobillá tehető. A mobiltelefonok, mobilvonalak egymás között átkapcsolhatók, a már létező helyfüggő szolgáltatások jövőjét pedig - ahogy a digitális konvergencia világszinten mutatja -leginkább kényelmi és költségszempontok körvonalazzák majd. Ilyen például annak a lehetősége, hogy a már kiépített vállalati mobilhálózati "körzetbe" belépve, a jövőben kvázivezetékes tarifán is telefonálhatunk majd (vagy akár Wi-Fi hálózaton keresztül is), majd onnan kilépve ugyanazon a készüléken már a hagyományos mobiltarifákért cserébe kezdeményezhetünk hívásokat.
Hazánkban mindhárom mobilszolgáltató kínál vállalati mobilalközponton alapuló szolgáltatást, melynek ára szolgáltatónként és a vállalati előfizetések, munkatársak számától függően változhat. A vállalati kapcsolattartón keresztül megrendelhető, konferenciahívást, hívásátadást, rövid hívószámos tárcsázást és egymás közötti ingyenes kommunikációt kínáló csomag a mobilitás mellett elsősorban a minimális infrastrukturális igények miatt kényelmes és hasznos, ráadásul olyan előnyöket is magában hordoz, mint a nem fogadott hívások és az ezek miatti felesleges emberiidő-pazarlás minimalizálása.
Blackberry
Magyarországon egyelőre csak a T-Mobile és a Vodafone kínál vállalati ügyfeleinek Blackberry szolgáltatást. Az új generációs, úgynevezett push-e-mail technológián alapuló megoldásnak számos előnye van. Az első és legfontosabb, hogy a munkatársaknak - persze a megfelelő készülék és a központi szerverre telepíthető alkalmazás birtokában - nem szükséges tízpercenként lekérdezniük internetes postaládájuk tartalmát, mert azokat a vállalati szerver - SMS-szerűen - "rátolja" a készülékükre. Nem kell mondani, milyen mértékben gyorsítja a kommunikációt ez az alkalmazás, hiszen a központi vállalati szerver a megérkező e-mailt egyből továbbítja a megfelelő munkatárs készülékére, így az a következő két percben már válaszolhat is leveleire.
A szolgáltató kínálatában elérhető a Blackberry könnyített verziója is, amely akár magánfelhasználók számára is lehetővé teszi, hogy tíz - bármilyen szerveren található - e-mail címet beállítson a gyors, push-alapú fogadáshoz. Ez esetben természetesen - lévén a célcsoport elsősorban a legköltségérzékenyebb kkv-k és a magánfelhasználók - semmilyen szerveroldali alkalmazás telepítésére nincs szükség. A megrendelés után egy webes felületen keresztül konfigurálhatók be az egyes - telefonunkon is fogadni kívánt - e-mail címek.
Míg a hagyományos Blackberry ára szintén ügyfél- és munkatársfüggő - a vállalati kapcsolattartótól érdemes ajánlatot kérni -, a könnyített verzió a Vodafone-nál már felhasználónként havi 2700 (5 megabájt forgalomig, ez körülbelül 2500 levélforgalmat jelent, utána minden 10 kilobájt 1,2 forint), a T-Mobile-nál pedig havi 4200 forintért elérhető (szintén 5 megabájtig, utána napszaktól függően 0,3-10 forint/10 kilobájt).