Új korszak a SEAT-nál: bemutatkozott az Altea

Magyarországon is megvásárolható a SEAT úttörő modellje, az Altea, amely a SEAT radikális megújulásának első bizonyítéka. A SEAT fejlesztőcsapata az Alteával egy új járműosztályt hozott létre, amelyet MSV-nek, Multi Sports Vehicle-nek keresztelt. Az Altea nem egy hagyományos értelemben vett egyterű, hanem egy tágas családi auto sportos menettulajdonságokkal és kezelhetőséggel.

A Volkswagen konszern igazgatótanácsának elnöke, Bernd Pischetsrieder által megcélzott márkaarculat-váltást csakis innovatív, sportos, belevaló, és kiváló ár/érték arányú autókkal lehet megvalósítani. És persze egy olyan összetéveszthetetlen autóval, amilyen az Altea. Ebben az árkategóriában nehéz az Alteánál feltűnőbb és vagányabb autót találni. A design a Salsa tanulmányból merít, amely először tükrözte a SEAT új arculatát. Az Altea formáját Walter da’ Silva mellett elsősorban Steve Lewis, a márka formatervezési igazgatója alakította ki, a belső teret az Auditól érkezett Jürgen Albamonte nevéhez köthetjük. Az Altea az első SEAT, amelynek kifejlesztése már jórészt az Audit, a Lamborghinit és a SEAT-ot összefogó Audi-márkacsoporton belül történt, innen a műszaki rokonság az Audi A3-mal.

Az Alteán nem érdemes számon kérni az egyterűkre jellemző padlóba hajtható leghátsó székeket, mert az Altea nem egyterű. Ehelyett egy 4-5 személynek tökéletes szabadságot biztosító, hátul is nagyon tágas családi autó, méretes csomagtérrel, de sportautós menettulajdonságokkal és kezelhetőséggel. A Stylance felszereltségnél karbonszerű anyag borítja a teljes műszerfalat, a műszerfal alsó részét és a kesztyűtartó fedelét is. A hosszú utakon szükséges tárgyak elhelyezéséről sem kell azonban lemondani, ugyanis az Alteában összesen 30-nál több rakodóhelyet találunk az első és a hátsó sorban. Pakolhatunk a két első ülés alatti fiókba, az ajtóban pedig elfér egy másfél literes üveg. Az esernyő a hátsó üléspadhoz szíjazható. A többi közlekedőhöz viszonyítva magas az üléshelyzet, de ha kell, a szék mélyre is süllyeszthető.

Kanyargós úton a SEAT Altea Agile Chassis és DSR Dynamic Steering Response rendszerei bizonyítanak. Az elektromechanikus kormányszervo ideális rásegítéssel dolgozik, a kormányon át kellő visszajelzés érkezik. Az elterjedt fordulatszámfüggő rendszerekkel ellentétben az Altea sebességfüggő szervokormányának szoftvere oldalszélben apró korrekciókkal segíti az egyenes irány tartását. A kikapcsolható menetstabilizáló nem próbál meg gyámkodni az önfeledt vezető felett, csak nagyon későn és akkor is érzéssel avatkozik be. A pontos irányíthatóság révén az Altea sportosan dirigálható az úton, de aki még nagyobb élményre vágyik, az autóhoz gyári sportfutóművet is rendelhet. Az Altea mind a négy kerekénél modern független felfüggesztést találunk, a kellő lassító erőről pedig elöl 288, hátul 255 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak. Az Altea érdekessége a különleges, alapállapotban az A-oszlophoz simuló ablaktörlők, amelyek középről törölnek, nagy felületet tisztítanak meg, és a motorháztető nyitásakor szervizállásba ereszkednek.

Az Altea számos erőforrással rendelhető, ám az egyik legjobb közülük a 2-literes PD TDI dízelmotor, amelynek 320 Nm-es nyomatéka az ülésbe préseli a bent ülőket. Ez a nyomaték 1750 és 2500-as percenkénti fordulatszámnál áll rendelkezésre, de a motor gond nélkül pörög 4500 fölé is. Sportossága ellenére a 140 lóerős dízel Altea kényelme is kimagasló. Hatodikban, 130-as sebességnél csupán 2500-at fordul percenként a főtengely, motorhang alig érzékelhető. A menetszél a 0,32-es alaktényező és az alapos szigetelés miatt nem kelt nagy zajt. Aki országúton kiautózza a kétliteres, 16 szelepes PD TDI dízelmotor utolsó tartalékait is, 6,9-7,1 literes fogyasztással számolhat a gyár szerint, és a fedélzeti számítógép városban sem mutat 8,4 liternél többet. Ideális körülmények között az 5,5 literes átlagfogyasztás sem elképzelhetetlen.

A SEAT Altea 3 904 000 forinttól érhető el Magyarországon.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo