A Volkswagen konszern igazgatótanácsának elnöke, Bernd Pischetsrieder által megcélzott márkaarculat-váltást csakis innovatív, sportos, belevaló, és kiváló ár/érték arányú autókkal lehet megvalósítani. És persze egy olyan összetéveszthetetlen autóval, amilyen az Altea. Ebben az árkategóriában nehéz az Alteánál feltűnőbb és vagányabb autót találni. A design a Salsa tanulmányból merít, amely először tükrözte a SEAT új arculatát. Az Altea formáját Walter da’ Silva mellett elsősorban Steve Lewis, a márka formatervezési igazgatója alakította ki, a belső teret az Auditól érkezett Jürgen Albamonte nevéhez köthetjük. Az Altea az első SEAT, amelynek kifejlesztése már jórészt az Audit, a Lamborghinit és a SEAT-ot összefogó Audi-márkacsoporton belül történt, innen a műszaki rokonság az Audi A3-mal.
Az Alteán nem érdemes számon kérni az egyterűkre jellemző padlóba hajtható leghátsó székeket, mert az Altea nem egyterű. Ehelyett egy 4-5 személynek tökéletes szabadságot biztosító, hátul is nagyon tágas családi autó, méretes csomagtérrel, de sportautós menettulajdonságokkal és kezelhetőséggel. A Stylance felszereltségnél karbonszerű anyag borítja a teljes műszerfalat, a műszerfal alsó részét és a kesztyűtartó fedelét is. A hosszú utakon szükséges tárgyak elhelyezéséről sem kell azonban lemondani, ugyanis az Alteában összesen 30-nál több rakodóhelyet találunk az első és a hátsó sorban. Pakolhatunk a két első ülés alatti fiókba, az ajtóban pedig elfér egy másfél literes üveg. Az esernyő a hátsó üléspadhoz szíjazható. A többi közlekedőhöz viszonyítva magas az üléshelyzet, de ha kell, a szék mélyre is süllyeszthető.
Kanyargós úton a SEAT Altea Agile Chassis és DSR Dynamic Steering Response rendszerei bizonyítanak. Az elektromechanikus kormányszervo ideális rásegítéssel dolgozik, a kormányon át kellő visszajelzés érkezik. Az elterjedt fordulatszámfüggő rendszerekkel ellentétben az Altea sebességfüggő szervokormányának szoftvere oldalszélben apró korrekciókkal segíti az egyenes irány tartását. A kikapcsolható menetstabilizáló nem próbál meg gyámkodni az önfeledt vezető felett, csak nagyon későn és akkor is érzéssel avatkozik be. A pontos irányíthatóság révén az Altea sportosan dirigálható az úton, de aki még nagyobb élményre vágyik, az autóhoz gyári sportfutóművet is rendelhet. Az Altea mind a négy kerekénél modern független felfüggesztést találunk, a kellő lassító erőről pedig elöl 288, hátul 255 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak. Az Altea érdekessége a különleges, alapállapotban az A-oszlophoz simuló ablaktörlők, amelyek középről törölnek, nagy felületet tisztítanak meg, és a motorháztető nyitásakor szervizállásba ereszkednek.
Az Altea számos erőforrással rendelhető, ám az egyik legjobb közülük a 2-literes PD TDI dízelmotor, amelynek 320 Nm-es nyomatéka az ülésbe préseli a bent ülőket. Ez a nyomaték 1750 és 2500-as percenkénti fordulatszámnál áll rendelkezésre, de a motor gond nélkül pörög 4500 fölé is. Sportossága ellenére a 140 lóerős dízel Altea kényelme is kimagasló. Hatodikban, 130-as sebességnél csupán 2500-at fordul percenként a főtengely, motorhang alig érzékelhető. A menetszél a 0,32-es alaktényező és az alapos szigetelés miatt nem kelt nagy zajt. Aki országúton kiautózza a kétliteres, 16 szelepes PD TDI dízelmotor utolsó tartalékait is, 6,9-7,1 literes fogyasztással számolhat a gyár szerint, és a fedélzeti számítógép városban sem mutat 8,4 liternél többet. Ideális körülmények között az 5,5 literes átlagfogyasztás sem elképzelhetetlen.
A SEAT Altea 3 904 000 forinttól érhető el Magyarországon.
Az Alteán nem érdemes számon kérni az egyterűkre jellemző padlóba hajtható leghátsó székeket, mert az Altea nem egyterű. Ehelyett egy 4-5 személynek tökéletes szabadságot biztosító, hátul is nagyon tágas családi autó, méretes csomagtérrel, de sportautós menettulajdonságokkal és kezelhetőséggel. A Stylance felszereltségnél karbonszerű anyag borítja a teljes műszerfalat, a műszerfal alsó részét és a kesztyűtartó fedelét is. A hosszú utakon szükséges tárgyak elhelyezéséről sem kell azonban lemondani, ugyanis az Alteában összesen 30-nál több rakodóhelyet találunk az első és a hátsó sorban. Pakolhatunk a két első ülés alatti fiókba, az ajtóban pedig elfér egy másfél literes üveg. Az esernyő a hátsó üléspadhoz szíjazható. A többi közlekedőhöz viszonyítva magas az üléshelyzet, de ha kell, a szék mélyre is süllyeszthető.
Kanyargós úton a SEAT Altea Agile Chassis és DSR Dynamic Steering Response rendszerei bizonyítanak. Az elektromechanikus kormányszervo ideális rásegítéssel dolgozik, a kormányon át kellő visszajelzés érkezik. Az elterjedt fordulatszámfüggő rendszerekkel ellentétben az Altea sebességfüggő szervokormányának szoftvere oldalszélben apró korrekciókkal segíti az egyenes irány tartását. A kikapcsolható menetstabilizáló nem próbál meg gyámkodni az önfeledt vezető felett, csak nagyon későn és akkor is érzéssel avatkozik be. A pontos irányíthatóság révén az Altea sportosan dirigálható az úton, de aki még nagyobb élményre vágyik, az autóhoz gyári sportfutóművet is rendelhet. Az Altea mind a négy kerekénél modern független felfüggesztést találunk, a kellő lassító erőről pedig elöl 288, hátul 255 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak. Az Altea érdekessége a különleges, alapállapotban az A-oszlophoz simuló ablaktörlők, amelyek középről törölnek, nagy felületet tisztítanak meg, és a motorháztető nyitásakor szervizállásba ereszkednek.
Az Altea számos erőforrással rendelhető, ám az egyik legjobb közülük a 2-literes PD TDI dízelmotor, amelynek 320 Nm-es nyomatéka az ülésbe préseli a bent ülőket. Ez a nyomaték 1750 és 2500-as percenkénti fordulatszámnál áll rendelkezésre, de a motor gond nélkül pörög 4500 fölé is. Sportossága ellenére a 140 lóerős dízel Altea kényelme is kimagasló. Hatodikban, 130-as sebességnél csupán 2500-at fordul percenként a főtengely, motorhang alig érzékelhető. A menetszél a 0,32-es alaktényező és az alapos szigetelés miatt nem kelt nagy zajt. Aki országúton kiautózza a kétliteres, 16 szelepes PD TDI dízelmotor utolsó tartalékait is, 6,9-7,1 literes fogyasztással számolhat a gyár szerint, és a fedélzeti számítógép városban sem mutat 8,4 liternél többet. Ideális körülmények között az 5,5 literes átlagfogyasztás sem elképzelhetetlen.
A SEAT Altea 3 904 000 forinttól érhető el Magyarországon.