Új területen támadnak a hackerek - nem árt vigyázni

Ha a rosszindulatú fájlok népszerű streaming platformok és a rajtuk található tartalmak neve alatti álcázásáról van szó, a kiberbűnözők a Netflixet és a Disney+-on nézhető The Mandalorian c. sorozatot használják a legtöbbször csaliként.

2019.  január és 2020. április 8. között több mint 5000 Kaspersky-felhasználó volt kitéve fenyegetéseknek, miközben a streaming platform nevét használó nem hivatalos fájlokon keresztül próbált meg hozzáférni a Netflixhez. Összességében több mint 22 000 olyan fertőzési kísérlet történt, amelynél a Netflix nevét használták csalinak. A streaming platformokon nézhető eredeti tartalmak tekintetében a The Mandalorian c. sorozatot használták ki a legtöbbször a rosszindulatú felhasználók: összesen 1614 felhasználót használtak így ki, és 5855 fertőzési kísérletet regisztráltak.

A streaming az új vadászterület

A streaming szolgáltatások növekvő népszerűségével párhuzamosan a kiberbűnözők egyre nagyobb arányban használják a streaming platformokat – és a rajtuk nézhető eredeti tartalmakat – a különféle támadások indításához. Ezek igen széles skálán mozognak: lehetnek a fiókhitelesítési adatok és a pénzügyi információk megszerzését célzó adathalász támadások, de olyan is előfordul, hogy a streaming platformok és a műsoraik nevét csalinak használva különféle fenyegetések – többek között reklámszoftverek és malware-ek – letöltésére veszik rá a felhasználókat.

Kép: Pixabay

Mindezt figyelembe véve a Kaspersky kutatói öt nagy streaming platform (Hulu, Disney +, Netflix, Apple TV Plus, Amazon Prime Video) kiberfenyegetési környezetét vizsgálták meg a 2019. januártól a 2020. április 8-ig tartó időszakra vonatkozóan. Megállapították, hogy összesen 5577 felhasználó volt kitéve különféle fenyegetéseknek, miközben nem hivatalos módszerekkel, a streaming platformok nevét csaliként használó fájlokon keresztül próbáltak meg hozzáférni ezekhez a platformokhoz. A legnagyobb számban a Netflixet használták célpontként. Összesen 23 936 kísérlet történt ezen felhasználók eszközeinek különféle fenyegetésekkel való megfertőzésére.

A Kaspersky kutatói a fenti platformokon nézhető tartalmakhoz kapcsolódó kiberfenyegetéseket is megvizsgálták. A fenti öt platformon nézhető 25 eredeti műsor vizsgálata alapján arra a megállapításra jutottak, hogy a kiberbűnözők a leggyakrabban az alábbi öt sorozatot használták csaliként:

  1. The Mandalorian (Disney +)
  2. Stranger Things (Netflix)
  3. The Witcher (Vaják) (Netflix)
  4. Sex Education (Szexoktatás) (Netflix)
„Az úgynevezett „streaming-háborúk” még csak most kezdődtek, de ahogy a streaming platformok népszerűsége egyre nő, úgy kapnak majd egyre nagyobb figyelmet a rosszindulatú felhasználók részéről is. Ez különösen igaz most, amikor a kötelező otthonmaradás és a kényszerű otthoni munkavégzés következtében számos ilyen platform tapasztalhat példátlan mértékű növekedést. Bár a felhasználók kísértést érezhetnek arra, hogy alternatív módszereket keressenek a kedvenc sorozataik online nézésére egy újabb előfizetés helyett, a biztonság érdekében mindig az a legjobb megoldás, ha hivalatos forrásokon keresztül férünk hozzá a platformokhoz és tartalmaikhoz” – mondta Anton Ivanov malware-elemző.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo