Támogatás az elektronikus kereskedelmet tanulóknak

Több mint 200 cég alakíthatja ki részletes elektronikus kereskedelem és az elektronikus üzlet stratégiáját, és a megvalósításhoz szükséges terveket. A stratégiával és tervekkel rendelkező cégek sikerrel pályázhatnak a finanszírozási lehetőségekre is.

Az elektronikus kereskedelem és az elektronikus üzlet alapjaival és működésével foglalkozik az az „e-commerce” program, amelyet az Európai Unió Phare programja támogat, társfinanszírozója pedig a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium. A Phare program keretében meghirdetett projektet a KPMG által létrehozott konzorcium nyerte el, a Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht., mint közreműködő szervezet biztosítja a program megvalósulását, a program monitoringjéért a VÁTI Kht., mint szerződő hatóság felelős. A program keretében általános és specifikus oktatáson közel ezer KKV-nak lesz alkalma megismerni az elektronikus kereskedelem lehetőségeit, valamint a vállalkozásoknál tartott műhelymunka révén saját e-stratégiáját elkészíteni. Ezt követően pedig a tanácsadási szolgáltatások keretében több mint 200 cég alakíthatja ki részletes stratégiáját, és a megvalósításhoz szükséges terveket. A stratégiával és tervekkel rendelkező cégek sikerrel pályázhatnak a finanszírozási lehetőségekre is.

A projekt keretében igénybe vett oktatási, tréning és tanácsadói szolgáltatások a KKV-k részére ingyenesek. Segítséget vehetnek igénybe a testreszabott elektronikus kereskedelmi stratégia elkészítéséhez, valamint az elektronikus kereskedelemi fejlesztésekhez (mint pl.: e-marketing, webbolt kialakítás). Nagy lehetőséget jelent az elektronikus hálón való jelenlét a kooperációs kapcsolatok fejlesztése terén is, a KKV-k klaszterbe, hálózatokba történő szerveződésének pedig hatékony módját biztosítja. Ezáltal lényegesen előnyösebb piaci fellépést biztosít, mint amire a KKV-k önállóan képesek lennének. A klaszterek egyben a multinacionális cégeknél kialakítandó beszállítói és egyéb kapcsolatok kiépítését is megkönnyítik. A projekt 2 millió euro hazai és plusz ugyanennyi EU forrással gazdálkodik, ami azt jelenti, hogy - mai árfolyamon számolva - a költségvetése 1 milliárd Ft. Ez igen jelentős összeg a KKV-k e-kereskedelem fejlesztését szolgáló, a GKM által indított pályázatokkal összevetve is.

A nemzeti fejlesztési terv gazdasági versenyképességi operatív programja (GVOP) keretében működő pályázat, amely a KKV-k részére a vállalaton belüli elektronikus üzleti rendszerek kialakításához nyújt segítséget, 1,2 milliárd Ft-tal rendelkezik, a Széchenyi Vállalkozásfejlesztési Programon belül meghirdetett pályázat a mikro- és kisvállalkozások interneten való megjelenésének támogatására 350 millió Ft-tal gazdálkodik. A Magyar Információs Társadalom Stratégiája keretében indított kiemelt központi programok egyike pedig, amely a KKV-k elektronikus üzleti és internetes megoldásait támogatja, ebben az évben 500 millió Ft-tal rendelkezik.

A program 2004. május elejétől közel másfél évig tart. Első szakaszában a pályázatok potenciális résztvevői az elektronikus kereskedelemről és a programról szóló tájékoztatókon vehetnek részt a megyeközpontokban. A tájékoztatókkal egyidejűleg meghirdetik a pályázatokat, amelyekkel élhetnek a vállalkozások. Pályamunkáik elbírálását követően indul meg a munka a vállalkozásoknál. A pályáztatással párhuzamosan történik egy olyan internetes portál kifejlesztése KKV számára, melynek igénybevételével az erre felkészült vállalkozások érdemi kapcsolatba léphetnek egymással az üzleti tevékenységüket integrálhatják.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo