Az infokommunikációs iparág az egyik leggyorsabban változó terület az egyébként is száguldó világban. 2003 óta megduplázódott a fizetős televízió előfizetések száma Magyarországon, a szélessávú internet előfizetések száma az ötszörösére, az internetezőké tizenkétszeresére nőtt – mondta a cég átalakulását bejelentő sajtótájékoztatón David Blunck, az Invitel Csoport vezérigazgatója.
A lakossági és az üzleti ügyfelek sok szempontból pedig teljesen mást akarnak, mint a közép- és nagyvállalati ügyfelek. Ezért az Invitel társaságcsoport vállalati és nagykereskedelmi üzletága Invitech Solutions márkanév alatt, külön gazdasági társaságban folytatja működését 2016. júliusától.
„Az IT és a telekommunikáció mindannyiunk életében egyre fontosabb szerepet tölt be – otthoni felhasználóként és a munkahelyen, üzleti vezetőként egyaránt. De az infokommunikációs technológiák által nyújtott lehetőségek és kihívások különböznek a nagyobb szervezetek esetében. Ezért emeltük ki az Invitelből az Invitech Solutions-t” – mondta David Blunck.
Hangsúlyozta, az átalakulásról szóló döntés hátterében az ügyfélkiszolgálás még magasabb szintre való emelésének célja állt. A specializáltabb célcsoportnak köszönhetően a kialakuló két cégben dolgozó minden egyes kolléga pontosan tudja majd, kik az ügyfelei, akiket ki kell szolgálnia.
„A szervezeti felépítés meghatározza azt, hogy hogyan dolgozunk” – mondta Javorniczky Áron, a Vállalati és Nagykereskedelmi üzletág vezetője. Egy vállalati ügyfelekkel foglalkozó üzletfejlesztőnek például ezután már minden reggel csak „az üzleti agyát” kell elővennie, ez a specializáció pedig a várakozások szerint hatékonyabb működést és jobb ügyfélkiszolgálást jelent majd.
Ugyanaz és mégis más
Amiben mindenki – a magánszemélytől a legnagyobb vállalatig – ugyanazt akarja, az az egyszerű felhasználhatóság – mondta Javorniczky – vagyis az, hogy a technológia magától értetődő módon segítse a mindennapokat. Ma már nem elfogadható egy vállalati vezető számára sem, hogy valamilyen rendszerhez több hónapos bevezetési és betanulási időszak kapcsolódjon. Csak az működik, ami azonnal átláthatóan egyszerű. Legalábbis a felszínen. A háttérben ugyanis az üzleti folyamatok, üzleti ügyfelek kiszolgálásához egyre sokrétűbb és komplexebb rendszerek szükségesek az egyre összetettebb feladatok ellátásához.
Ennek naprakészen tartása, üzemeltetése, fejlesztése pedig sok esetben meghaladja egy átlagos, más főtevékenységgel rendelkező vállalkozás anyagi és kapacitásbeli kereteit is – mondta a szakember, aki szerint a házon belül tartott vállalati infokommunikációs rendszer egyre inkább kockázati tényezőt jelent mind anyagi, mint biztonsági szempontból.