Felpörgeti a vállalatok digitalizációját a Vodafone

A kis- és középvállalkozások számára a digitális átalakulás Európa-szerte nagy kihívást jelent, a hazai kis- és középvállalkozások 60 százaléka egy weboldallal és néhány számítógéppel rendelkezik – derül ki az Európai Bizottság által készített European Digital Progress Report tavalyi adataiból.

A digitális átalakulás európai szinten nagy kihívást jelent a vállalkozásoknak, különösen igaz ez a kisebb, 250 főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató KKV-kra. A legfrissebb EDPR kutatás szerint számítástechnikai ismerettel a vezetők 64 százaléka rendelkezik, és a vállalkozások 44 százaléka használja a közösségi média platformokat is marketingkommunikációs eszközként, csupán harmaduk használ valamilyen ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert (CRM), és alig 17 százalékuk értékesít online.

Kép: Freedigitalphotos/chanpippat

Ezeket a vállalatokat szeretné támogatni a Vodafone, a Ready Business Index bevezetésével. Az online kérdőív segítségével az érdeklődő vállalkozások fel tudják mérni a saját digitális fejlettségüket, illetve a kérdőív végén részletes eredmény-kimutatást kapnak saját működésükre, valamint értékeik alapján az iparágukban elfoglalt pozíciójukra vonatkozóan. Az Index mintegy 11 Vodafone országban már működik hasonló tartalommal és megjelenési formában, többek között Új-Zélandon, Dél-Afrikában, Angliában, Spanyolországban vagy Romániában.

Kultúrafüggő a digitalizáció sikere
Csak a megfelelő vállalati kultúrába épülő informatikai eszközök és megoldások képesek a termelékenység hajtóerejévé válni – ez a legfontosabb tanulsága annak a nemzetközi kutatásnak, amelyet a Microsoft készített a digitális átmenet és az üzletfejlesztés összefüggéseiről.

Hosszú távon a tudatos tervezés, a digitális kompetenciák fejlesztése, valamint az üzleti infokommunikációs megoldásokban rejlő potenciál kiaknázása jelenthet a megoldást a KKV-k számára is.” – mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese.

„Tapasztalataink szerint a KKV-k digitális átállásának egyik legfontosabb követelménye a korszerű módszerek és naprakész információk megismerése, összegyűjtése. Ezek a technológiák – egyedi IoT megoldások, elektronikus fizetést biztosító megoldások, felhőszolgáltatások – teszik lehetővé a magyar a vállalkozók számára, hogy belépjenek a digitális világba relatív alacsony költségek mellett. A Ready Business Index segítségével a vállalkozások nem csak aktuális digitális fejlettségüket tudják felmérni, de az új kitöltési eredmények fényében egy folyamatosan frissülő adatbázis mentén követhetik nyomon digitális fejlődésük szakaszait.”

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo