Pontosabb és tisztább adatokat Európában

A SAS Institute kutatása szerint az európai szervezetek 66%-a beismeri, hogy az ú.n. piszkos adatok nagy mértékben befolyásolják a vállalati nyereségességet. A válaszadók 81%-a azt is bevallja, hogy a hiányos ügyféladatok hatással vannak kampányaik eredményességére.

A SAS bejelentette európai felmérésének eredményeit, amelyet Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Hollandiában működő vállalatok 500 marketing igazgatója bevonásával végzett. A pontatlan ill. hiányos adatok eredményeképpen a válaszadók kétharmada (66%-a) érzi úgy, hogy ez az egész vállalat nyereségességét érinti negatívan. A kutatásban résztvevők 67%-a szerint az adatminőség az ügyfelek elégedettségére és hűségére is kihatással van.

A SAS megbízásából készült független tanulmány azokra a kihívásokra összpontosított, amelyekkel a marketing-szakemberek szembesülnek, amikor marketing-kampányokat terveznek és azokba pénzt fektetnek. A válaszadók a biztosítási és banki ágazatokat, valamint a telekommunikációt képviselő pénzügyi szolgáltató szervezetek voltak. A válaszadók több, mint fele mondta, hogy a vártál alacsonyabb megtérülést értek el kampánybefektetéseiken a helytelen adatok miatt. A válaszadók csupán 25%-a van teljes mértékben meggyőződve adatai minőségéről, a többiek mind bevallják, hogy a jobb adatminőség és pontosság javítaná az ügyfelek kiszolgálását, elégedettségét és hűségét.

Allan Russell, a SAS International stratégiai elnökhelyettese azt mondta, “Az adatminőség az egyetlen nagyobb akadálya annak, hogy a marketing-kampányok befektetései megtérüljenek. Amint ez a vizsgálat is mutatja, ez sokféle módon befolyásolja az ügyfelek nyereségességét – kezdve a marketing-kampányok eredményességére kifejtett hatástól az ügyfél felháborodásának fokozásáig. A sikeres ügyfélkapcsolatok előfeltétele az ezek alapjául szolgáló adatok pontossága és aktualitása.”

A kutatás az alábbi főbb eredményeket hozta:



· A válaszadók 76% mondta, hogy az adatok pontosságára jobban kell összpontosítani.

· 56% állítása szerint a külső féltől származó adatok képezik az adatpontatlanság leggyakoribb forrását. Ez különösen akkor ad aggodalomra okot, ha hozzátesszük, hogy a külső féltől származó adatok jelentik a legáltalánosabb információforrást Európa-szerte a szervezetek számára.

· 52% szerint a rendszerek integrálása az adatok pontatlanságának legfőbb forrása mondván, hogy a különböző rendszerekből származó adatok nem integrálódnak és jelentős problémát okoznak.

· 74% ebben az évben tesz vagy szándékozik tenni valamit az adatminőség javítására.

· 87% mondta, hogy fokozzák ill. fokozni tervezik az adatminőség problémájának tudatosítását vállalatukon belül, ami rávilágít a válaszadók azon hajlandóságára, hogy a szervezeteket ráébresszék a “piszkos” adatok felhasználásának következményeire.



Alan Russell így folytatta, "A SAS megoldásokat és szakértelmet kínál az össze nem illő adatok integrálásához, és következetes és minőségi adatokat biztosít az üzleti döntésekhez és folyamatokhoz.”

Ian Charlesworth, a Butler Csoport informatikai elemzője megjegyzi, “A SAS egyike azon kevés szállítóknak, amely a folyamatot végigkísérő Integrált Üzleti Intelligencia (IBI) infrastruktúráját kínálja az adatminőség problémájának megoldásához oly módon, hogy integrálja az adatok kinyerésének, átalakításának és betöltésének (ETL), valamint az adatok megtisztításának folyamatait.”

A Butler Csoport az Integrált Üzleti Intelligenciáról (BI) szóló jelentésében azt mondja, “a BI-szállítók nem tekinthetik az adatminőséget valaki más problémájának, hanem alapvető üzleti és technológiai szükségszerűségnek, amely megalapoz minden egyes BI-tevékenységet”.

Alan Russell így fejezte be, "A SAS-nak több adatforráshoz van hozzáférése, mint bármely más szoftver-szállítónak, és bármilyen rendszerből és formátumból tud adatokat átvenni egy közös adattárba. Ügyfeleink több, mint 80%-a állítja, hogy azért választja a mi megoldásainkat, mert azok könnyű adatintegrálási és -tisztítási lehetőséget kínálnak.”

A vizsgálatról

A KRC Research ezt a vizsgálatot 2003. március 5. és április 2. között végezte. Összesen 500 marketing-igazgató vett részt ebben az online vizsgálatban a nagy pénzügyi szolgáltató és telekommunikációs szervezetektől. Az általános hibatűrés a vizsgálatnál +/-4,4 százalékpont a 95%-os biztonsági intervallum (confidence interval) mellett.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo