Óriási kárt okozott cégének a gigantikus informatikai leállás? Így kaphat kártérítést

Július 19. nagy eséllyel be fog vonulni a történelembe: a CrowdStrike frissítés hibás kódja miatt világszerte több millió számítógép állt le. A többek között számos repülőteret, bankot, távközlési vállalatot és kórházat érintő leállás hatása részben még mindig érezhető, minden idők valószínűleg legnagyobb kiberincidensének pedig hatalmas jogi következményei vannak, és számos kérdés merül fel vele kapcsolatban. Philipp Zumbo, Ivo Deskovic, Andreas Schütz és Novák Zoltán, a Taylor Wessing nemzetközi ügyvédi iroda vitarendezési és IT szakértői megválaszolták a legfontosabbakat.

5. Nagy a valószínűsége annak, hogy egy hasonló hiba újból bekövetkezik. Mit tehetnek a vállalatok, hogy a jövőben felkészüljenek az ilyen incidensekre?

Andreas Schütz, IT partner , a következőket tanácsolja: „A vállalatoknak olyan tartalékmegoldásokat kell kidolgozniuk a jövőbeli incidensek esetére, vagy azokat a meglévő rendszereket kell bővíteniük, amelyek minimalizálják a veszélyeztetettség vagy az operatív tevékenységek teljes kiesésének kockázatát. A kockázat megosztása érdekében párhuzamos rendszerek létrehozása mellett célszerű megfontolni a kiberbiztosítás megkötését és szükség esetén a meglévő biztosítási fedezet növelését is. Azt is figyelembe kell venni, hogy a biztosítás feltételeitől függően több órás várakozási idő is vonatkozhat az üzemszünetekre.”



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo