Novemberben üzembe helyezték a fővárost az olimpia helyszínével, Pjongcsanggal összekötő nagy sebességű vasútvonalat. A Hyundai által épített KTX (Korea Train Express) szerelvényei óránként 300 km-es sebességgel haladnak, így sportolók és nézők jó óra, 69 perc alatt jutnak el a helyszínre, szemben a három órát igénylő autóúttal. A szuper-vonatot a külföldiek a játékok alatt viszonylag olcsón használhatják, az egy hetes bérlet 135 angol fontba kerül.
A Dainese cég eredetileg a MotoGP-k versenyzői számára fejlesztette ki légzsákos védőöltözeteit, amelyek változatát síelők viselik majd a játékokon.
A mellényekben hét szenzor van, amelyek érzékelik, ha a versenyző elveszti az ellenőrzést lécei felett és felfújódnak, hogy megvédjék. Matthias Mayer, a 2014-es téli olimpia osztrák bajnoka a rá következő évben ilyen mellényt viselt egy súlyos esésnél, amelyet a légzsákoknak köszönhetően viszonylag könnyű sérüléssel megúszott, míg a mellény nélkül hátgerincének sérülése lebéníthatta volna.
Ugyancsak a sízők fokozott védelmét szolgálják a Giro Avance típusú sisakok, amelyeket az amerikai csapat néhány tagja visel majd. A sisak mozgó lemezei esésnél fékezik a fej mozgását csakúgy, mint az ütközést.
A legötletesebb újítás valószínűleg a Samsung által gyorskorcsolyázók számára kifejlesztett versenyöltözék. A ruházatban szenzorokat
Az edző azok birtokában előre meghatározott jelzéseket küldhet a sportoló csuklóján elhelyezett érzékelő pántra: például arról, hogy mélyebbre kell hajolnia. Az újítás egyetlen hátulütője, hogy a Samsung-ruhát csak edzéseken használhatják – a versenyeken alkalmazása doppingnak számítana. (Forrás: Guardian).