Mobil számítástechnikai helyzetkép

Az Intel szakemberei szerint a felhasználók négy fő elvárást támasztanak a mobil számítástechnikával szemben: az integrált vezeték nélküli LAN használata, az úttörő mobilteljesítmény, a még hosszabb akkumulátoros használati idő és a vékonyabb, könnyebb kivitel. A magyar vásárlóknak ezzel szemben az erős CPU és videovezérlő a legfontosabb.

Mobil számítástechnika - nemzetközi kitekintés

Az Intel számításai szerint 2004-ben a hordozható számítógépek eladási aránya világszerte hozzávetőlegesen 30%-os lesz, az egész PC piacot tekintve. A notebook eladások nagymértékben megnőnek; a leggyorsabban növekvő szegmenst a végfelhasználói vásárlások jelentik majd. 2003 és 2004 között a kelet-közép-európai és afrikai régióban rendkívül nagy arányú, évi 40%-os növekedést mutatott a notebook eladások aránya. Eddig neves hardver gyártók több mint 130 laptopot terveztek az Intel Centrino Mobil technológia felhasználásával. Európában a különböző iparágakban működő nagy és kisvállalatok jelentős profit növekedésről számoltak be a vezeték nélküli mobil szolgáltatások általi termelékenység növekedés, a költségcsökkentések, illetve a valós idejű hozzáférhetőség eredményeként. Egyes számítások szerint 2004 végére a mobil számítógépek és vezeték nélküli hot spotok által nyújtotta előnyöknek köszönhetően, az utazó dolgozók akár napi 30 percet is nyerhetnek a termelékenység javára.

Az Intel Centrino technológiáját kifejezetten a mobil, vezeték nélküli hálózati kapcsolatot használó számítógépek számára fejlesztették ki és célja, hogy az ilyen gépek számára a legnagyobb teljesítményt, akkumulátort, élettartamot és biztonságot nyújtsa, természetesen a legkisebb méretek mellett.

A magyarországi notebook piac az Albacomp szemszögéből

A magyarországi számítástechnikai piacra jellemző, hogy legalább féléves késésben van a világtrendekhez képest, ezért a vezeték nélküli kommunikáció nagy áttörése 2004 második feléig még várat magára. Az elmúlt években a notebook eladások Magyarországon az asztali számítógépekével szemben folyamatosan nőttek: 2001-ben a noteszgépek aránya 16,3, 2002-ben 19,5, 2003-ban pedig már több mint 21 százalékot tett ki. Idén a notebookok aránya előreláthatólag eléri a 25 százalékot. Becslések szerint a mobil számítógépek magyarországi piaca idén mintegy 30 százalékkal nő, s a tervezett értékesítési darabszám meghaladja a 80 ezret.

„Magyarországon inkább üzleti célból használják a notebookokat, és jellemzően a desktop gépeket váltják ki egy-egy új noteszgép vásárlásakor, így ma még nem a mobilitás szempontjai az elsőrendűek. Az erős CPU és videovezérlő a legfontosabb a magyar vásárlóknak, ezért a súly, a méret, és az akkumulátor használati ideje csak ezután következnek a kiválasztás szempontjai között”- mondta Deme Csaba az Albacomp Rt. kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese. A magyarországi összeszerelők közül elsőként az Albacomp tette felhasználói számára elérhetővé az Intel jelenleg legfejlettebb, vezeték nélküli kommunikációra is képes technológiáját, a Centrino-t. A márkás számítógépek közül az Albacomp hazai összeszerelésű hordozható számítógépeinek kimagaslóan jó az ár-érték aránya, ezért a felhasználók körében népszerű az Activa Mobil termékcsalád. Az Activa Mobil noteszgépekből az Albacomp az elmúlt év áprilisától decemberéig több mint 3600 darabot értékesített. Az Albacomp 2004-ben a notebook piacon 10 százalékos részesedést szeretne elérni.

Az Albacomp Activa Mobil Light paraméterei: Intel Pentium M 1.5 GHz processor, 15" TFT kijelző, 256 MB memória, beépített combo drive, 30 GB merevlemez, beépített wireless LAN kártya, Windows XP Home vagy Professional operációs rendszer. A gép súlya 2,7 kg, akkumulátora 4 órás működési időt biztosít.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo