A kutatás arra is rámutat, hogy a vállalatok körében nemcsak az AI-t használók aránya nőtt, hanem azoké is, akik jelenleg fejlesztik vagy bevezetés alatt tartják a mesterséges intelligenciával kapcsolatos megoldásaikat. Ez a tendencia azt jelzi, hogy a cégek hosszabb távon gondolkodnak, és az AI-t nem egyszeri projektnek, hanem működésük integrált részének tekintik.
Az AI-használat már a mindennapi működés része
A felmérés szerint a mesterséges intelligenciát használó vállalatok jellemzően olyan területeken alkalmazzák az AI-t, ahol az azonnali hatékonyságnövekedést vagy kapacitásfelszabadítást eredményez a szövegek feldolgozásában, a marketingkommunikáció támogatásában, fordítási és tolmácsolási feladatokban.
Ezek a megoldások gyorsan integrálhatók, így akár kisebb cégeknek is látványos idő- és erőforrás-megtakarítást jelentenek.
A gyorsaság vált a legfontosabb előnnyé
A kutatás szerint a cégvezetők körében egyértelműen erősödött az a vélekedés, hogy az AI legfontosabb üzleti előnye a munkavégzés felgyorsítása. Bár sokan továbbra is a hatékonyságnövelést és a költségcsökkentést tartják meghatározónak, a gyorsaság előtérbe kerülése arra utal, hogy a vállalatok rövid megtérülésű, az azonnal használható MI-megoldásokat részesítik előnyben.
A kutatás ugyanakkor azt is kimutatta, hogy csökkent azok aránya, akik szerint az AI elsősorban olyan feladatok elvégzésére alkalmas, amelyek emberi erőforrással egyáltalán nem, vagy csak nagyon nehezen lennének megvalósíthatók. Ez is azt jelzi, hogy a vállalatok a gyakorlati, működést támogató AI-alkalmazások felé fordulnak.