A digitális fejlesztések aránya tovább nőtt – minden második vállalat lépett előre
A mesterséges intelligencia terjedésével párhuzamosan a digitális innováció szélesebb értelemben vett aktivitása is erősödött. A digitális fejlesztések aránya tovább nőtt, és az elmúlt két évben már minden második vállalat végrehajtott ilyen jellegű fejlesztést. A növekedés különösen a kereskedelmi szektorban és az 1,1–2,0 milliárd forint árbevételű vállalkozások körében látványos, ami arra utal, hogy a digitális megoldások már nem csupán a nagyvállalatok privilégiumai.
Fotó: Depositphotos
„A mostani adatok azért különösen értékesek, mert egyre tisztábban látszik, mit tekintenek a cégek valódi mesterséges intelligenciának. A korábbi években sokszor még összemosódtak a fogalmak: a vezetők nehezebben különböztették meg az AI-t és annak vállfajait – például a gépi tanulást, amit sok helyen ajánlatok készítésére használnak –, valamint az egyszerűbb algoritmusokon alapuló big data elemzéseket. Mára sokkal tudatosabbá vált a kép – mondta Lóska Gergely, a K&H informatikai és innovációs vezetője.
Nemcsak használják, fejlesztik is az AI-t
A mesterséges intelligencia fejlesztésének és használatának aránya is tovább emelkedett. A vállalatok körében az AI-t aktívan használók aránya 44-ről 48 százalékra nőtt, miközben azoknak a cégeknek az aránya, amelyek kifejezetten AI-fejlesztéseket futtatnak vagy bevezetés alatt álló projekttel rendelkeznek, elérte a 24 százalékot – ez a kutatás eddigi legmagasabb értéke.