Már 210 millióan vannak

Tavaly az előző évhez képest 37 százalékkal, 209,3 millióra nőtt a szélessávú internet előfizetők száma világszerte. A legdinamikusabban az alacsony szintről induló, fejlődő országokban nőtt a gyors világhálós kapcsolatok száma, így Horvátországban például több mint négyszeresére, Törökországban és Indiában pedig háromszorosára. Magyarországon a KSH adatai szerint tavaly 58 százalékkal, több mint 589,2 ezerre nőtt a szélessávú kapcsolatok száma. A technológiák között tovább erősítette vezető szerepét a telefonvonali (DSL) megoldás, a 2004-es 63,9-ről a múlt év végére 66,2 százalékra nőtt az ilyen elérést választók aránya.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A múlt év végére a szélessávú internet előfizetők száma világszerte elérte a 209,3 milliót, ami 2004-hez képest 37 százalékos növekedést jelent - derül ki a Point Topic brit piackutató cég tanulmányából. A földrajzi megoszlást tekintve az Ázsia/Óceánia régióban volt a legtöbb gyors világhálós kapcsolat 2005 végén, az összes 40 százaléka, ez azonban két százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. A térség növekedési üteme ugyanis elmarad a globális átlagtól, az előfizetők száma mindössze 29 százalékkal bővült, 83,4 millióra. Az ázsiai országok közül kiemelkedő fejlődésen ment át India és a Fülöp-szigetek, az előbbiben 222 százalékkal, 835 ezerre, míg utóbbiban közel 3 és félszeresére nőtt egy év alatt a szélessávú kapcsolatok száma. Az amerikai kontinens részesedése is csökkent - egy százalékponttal - a világ szélessávú piacán, mivel a régióban csak 32 százalékkal, 58,4 millióra nőtt a gyors internet kapcsolatok száma. A világ országai közül a legtöbb szélessávú netezővel bíró Egyesült Államokban például mindössze 28 százalékos volt a fejlődés tavaly, az előfizetők száma 43,4 millióra nőtt.


forrás: Ponit-Topic

Horvátország, Marokkó gyorsít

A legdinamikusabban fejlődő régiónak Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) bizonyult tavaly, a 23,1 millió új előfizető 52 százalékos növekedést jelent 2004-hez képest. A térségen belül a leggyorsabb fejlődésen az alacsony szintről induló Közel-Kelet és Afrika valamint Kelet-Európa ment át az elmúlt évben, 95,9 illetve 92,7 százalékos bővülést felmutatva. Törökország, Marokkó és Egyiptom például két-háromszorosára növelte szélessávú internet előfizetői számát. Kelet-Európában Horvátországban több mint négyszeresére bővült a gyors netkapcsolattal bírók száma, de számottevő fejlődés volt Bulgáriában, Romániában és Szlovákiában is a Point Topic adatai szerint. A régióban egyébként valamennyi ország - Észtországot kivéve - a világátlagot meghaladó növekedést ért el. A fejlett európai piacok közül az Egyesült Királyságban, Németországban és Spanyolországban 50-60 százalék közötti mértékben bővült a gyors világhálós kapcsolattal bírók száma.

Magyar helyzet

#page#

Magyarországon tavaly 2004-hez képest 58 százalékkal, 589,2 ezerre nőtt a szélessávú (DSL, kábel és bérelt vonali) internet előfizetők száma a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint. A technológiák piaci részesedése nem változott 2004-hez képest, továbbra is vezet a telefonvonali megoldás (DSL), az előfizetők közel 63 százaléka bírt ilyen típusú eléréssel 2005 végén. A hazai gyors netkapcsolatok számának további bővüléséhez hozzájárulhat, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóság Tanácsa tegnap kihirdetette az öt jelentős piaci erejű (JPE) szolgáltató kiskereskedelmi árain alapuló nagykereskedelmi díjakra vonatkozó ármegállapító határozattervezetét. Az úgynevezett "retail minus" szabályozás biztosítja, hogy az öt cég - Invitel, Hungarotel, Emitel, Magyar Telekom és Monortel - területén az internet-szolgáltatók megfelelő árréssel tudják igénybe venni a nagykereskedelmi szolgáltatást, és így versenyképes ADSL-ajánlatokkal tudjanak a kiskereskedelmi piacra lépni. A határozattervezetben megállapított nagykereskedelmi ár mint árplafon működik, azaz az öt kötelezett szolgáltató - az egyenlő elbánás elvének betartása mellett - ennél olcsóbban is nyújthatja a szolgáltatást.

A technológiákat vizsgálva 2005-ben világszinten tovább erősödött a DSL vezető szerepe, az előfizetők 66,2 százaléka választotta ezt az elérést, míg egy évvel korábban 63,9 százalékos volt az arányuk. A DSL előfizetések száma világszerte 42,08 százalékkal nőtt, míg az egyéb technológiáké alig több mint negyedével. Rövidtávon a telefonvonali megoldás még gyorsabb térhódítását jósolja a Point Topic, mint az előző két évben. A kábeltechnológia az Egyesült Államokban a legelterjedtebb, 24,5 millió előfizető használja, ami 56 százalékos részesedést jelent azon a piacon. Továbbra is Kína a világ legnagyobb DSL piaca, 26,4 millió előfizető használja ezt a technológiát az ázsiai országban, ez 70 százalékos részesedést jelent. Érdekes folyamat játszódik le Dél-Koreában, ahol az egyéb megoldások előretörése miatt a DSL előfizetők száma 3,6 százalékkal csökkent tavaly 2004-hez képest.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo